Sunday, March 17, 2013

Birthday Trip - Medan : Day 3 ~ 16092012 : Part 2

dan akhirnya jam 11.30pg kami tiba di medan..dan terus ke kedai mie aceh titi bobrok...jgn tanya dimana..semuanya mas iwan yg bawak...hehehe best gak makan mie ni..dia mcm mie goreng la sbb aku mmg mtk yg goreng ada udang n daging yg banyak...wahhh mmg mewah la makan...hehe mie dia mcm lain sket la...hehehe dan semestinya minum bersama teh botol!nyum3...hehehe total makan 3org adalah Rp74,000...
kemudian terus ke pasar ikan..shopping time!yezza aku bajet taknak shopping, sekali, aku org pertama mencapai kain batik buat baju kat situ...ceh!hehehe aku beli harga Rp120,000...ok la kan...pastu aku beli kain pelikat 2helai Rp80,000...sian kat adik duk ikut aku, aku beli penyidai tudung Rp20,000...pastu borong tudung sehelai RM11...ape lagi, 7 helai aku angkut...hehehe tu je la aku beli...pastu ngikut dini crik barang dia gak...diam tak diam rupanya dkt 2jam kami kat situ!hahahaha rasa kejap je..hehehe
then terus ke hotel madani..aku booking thru booking.com juga...harga adalah Rp390,600..location wise mmg bagus la dpn masjid, sebelah mall simpang raya...senang la kan..tp kami masuk2 bergmbar jap, terus melanguk kepenatan..sib baik dlm bilik ada tenet, terus berfb la aku kan..dini tido la...smpai kul4.45 kami turun smula...tunggu mas iwan dtg ambilll....
then kami pergi bergambar di maimoon palace...tak masuk pun...pastu ke masjid raya juga bergambar...then ke post office dan bangunan lama zaman belanda yg dah jadi bank negara dia...dulu kan belanda yg jajah indon kan..tu byk peninggalan zaman diorg...hehehe
pastu pi makan bakso amat yg sedap giler!!penuh jer orang!hehehe mmg bestlah bakso dia mmg rasa daging banyak lah..sedap sgt!aku amek mie ayam, dini amek mie ayam n bakso..amek juga sate kerang dan bakso goreng...nyum3...mmg best...makan kat sini just Rp 81,500 jer la..ok la berbaloi sgt!hehehehe
pastu pi beli bika ambon zulaikha yg femes tp bila aku rasa takde la sedap mana..tp sbb kan tgk org beli, beli la juga yg kecik..harga Rp23,000 dan kordial jus markisa berharga Rp30,000...ha pastu terus jalan2 di merdeka walk..takde apa pun just kedai2 makan..ingat ada jual pape ke..pastu terus pi makan sate memeng!sate kambing tp tak rasa kambing sgt...so aku syak dia tipu la...hohoho redha je la..sib baik Rp39,000 je...huhuhu then misi mencari spa yg tidak dijumpai...
akhirnya kami ke mall simpang raya sebelah hotel..ingt nak balik jln kaki je, tp mas iwan nak tnggu gak..so kami masuk shopping la...aku beli baju zara 2 helai...murah giler!hahaha layan je la kan...habes la Rp109,900 gak aku masa ni..hehehe then beli eskrem mekdi n balik hotel!siap2 bayar duit supir Rp1.65juta utk selama kami di Medan, sok dia akan dtg jmput pas aku tmbah lagi jadi RP1.7juta...ok la kan..hehehe balik bilik, mandi, siap2...lepak...smbil main internet...hehehee

No comments:

Post a Comment