Sunday, March 17, 2013

Summer South Korea ~ Day 4 (30062012) : Part 2

pastu kami balik dr namsan tower, turun terus balik bilik..giler nakpi smpai 45min ke cable car tu sbb salah jalan, balik tak smpai 5min pun!choi penat giler!huhuhu lepak bilik, solat sume...pastu terus keluar ke stesyen myeongdong, bawah jalan guesthouse tu je..masa ni dah tak hujan dah...sejuk je...hehehe..ok la kan...terus ke itaewon..masa ni dah perasan, jarak 2,3 stesyen je, tp sbb ada transit dah amek masa dkt 45minit...huhuhu kalo naik teksi mau dlm 15min je tuh...erm...mula la pasni naik teksi je ni...hahaha smpai itaewon, amek exit 3...sempat beli aiskrim turki yg sedap berharga krw2,500...hehehe

then terus je la berjalan smpai simpang ada ke kanan, ada mr kabab tepi tu...terus je jalan naik bukit...smpai nampak kedai sugar apa tah belah kiri, terus masuk kiri n jalan naik bukit smpai nampak restoran murree belah kanan...yeah itu yg kami cari...kami ni jalan sebenarla...jalan kami silap masuk jalan....hahahaha berpusing sket tp ok la jumpa juga...so kat sini dah kelaparan tahap maksimum...terus order nasi grg kimchi ngn panjeon mcm pancake la..sue order bibimbap...hehehe lambat sket la kat sini...mmg dah tahu sbb pakcik ni amek order, layan tetamu, masak..hehehe multitasking..ada gak tgk studnt mesia dtg order utk group yg akan dtg...hehehe pas kenyang, bayar krw10,000 je utk nasi grg aku n air coke...hehehe best...pajeon dpt free...hehehe

pastu mencari pula satu2 nya masjid di seoul ni...dekat je dr murree ni..nampak la atas masjid tu dr murree ni..tp tinggi nya bukit nak naik tu..mmg kena hati2 takut tergelincir kalo hujan....jumpa plak org yg kami jumpa kat guesthouse td, yg baru smpai tu..hehehe amek2 gambar je la kat situ...besar juga masjid dia ni...bersih je...

then terus turun ke bawah smula...kami singgah mr kabab, tapau kabab for dinner...murah jer harga krw4,000 utk kebab ayam...aku tahu tu je sbb kami dua2 pun beli kebab ayam...myb kebab kambing mahal sket la kot kan...mr kabab ni mmg banyak la aku tgk...even kat itaewon je aku tgk ada 2,3 kedai juga la...franchise kot...hehehe kat itaewon ni juga nampak byk muka malaysia...happy la sikit kan...hehehe
dr itaewon terus amek teksi lagi...masa ni dah malas nak naik subway dah..hahaha duit pun tebal lagi kan..hahaha eksyen la...terus kami ke Namsangol Hanok Village..actually sini dkt ngn stesyen chungmoro...masuk sini free je..mmg best...byk giler aktiviti kat sini yg berkaitan tradisional...sakan kami bergambar kat hanok yg ada dlm kawasan ni..ramai org juga...sue sempat pakai hanbok bergambar...ada org duk blaja buat kuih tradisional la...ada juga melukis la...mcm2 mmg happening lagi plak hari sabtu petang kan...hehehe mmg best n recommended la pergi tempat ni...

pas abes kat situ, kami jalan kaki, nampak plak coffee bene...salah satu franchise coffee cafe yg famous kat seoul..terus lepak minum..hamboih mcm org kaya, hari2 minum kat coffee cafe kan..hehehe cantik kedai dia ni...aku order air kosong je...sbb aku makan roti tebal tu bersama choc n banana + aku tmbah plak gelato aiskrim coklat...hehehe sue je yg minum kopi...hehehe so harga makan adalah krw8,000...nyum3...mmg best...hehehe smbil melepas penat lelah jap kan....
pastu memandangkan stesyen chungmoro luar je dr coffee bene ni, kami pun naik la subway menuju ke stesyen haehyeon...selang 1 stesyen n takde transfer line..tu gigih la tu naik subway....hahahaha kami ke namdaemun market!yeah salah satu tmpt shopping...kuar ikut exit 5...br jalan, sue sakit perut plak, sib baik ada org tu tunjuk toilet...masa kami smpai bangunan yg jual brooch dah tutup...sbb dia tutup kul2 kalo hari sabtu, n kalo ahad tutup...so takpela aku bukan nak beli sgt...smbil sue pi toilet, aku beli baju zara yg comel!bersama headband!hehehe adoi stress aku...sehelai baju krw15,000...last2 aku amek 2helai la kan...pastu jumpa juga headband harga krw5,000..beli je la sbb comel..kalo ikut hati, nak beli byk2 baju, tp sabar je lah...hahaha pastu terus jalan, aku beli brgan kpop...aku ada beli kat subway stesyen, mahal la..kat sini murah...adala beli pen, notepad...pastu beli tshirt krw10,000, aku beli 2helai je...hehe bajet...hehehe
then naik smula subway pergi ke stesyen myeongdong...1stesyen je..ok la kan...terus keluar exit 6...jalan la kat jalan yg meriah kat myeongdong tu...tgh ada summer sale...sue duk borong beg murah harga krw10,000 je...mmg cantik2 la...aku plak sibuk laaa minum air limau yg beli tepi jalan yg sedap berharga krw2,500 je tuh...hehehe pastu terpengaruh ngn kedai yg seunggi jadi model...the saem...hahahaha terus bei 50keping facemask harga krw50,000!hohoho hampess....hehehe byk la kedai kecantikan area sini...sume guna artis jd model...nature republic, faceshop, the saen, etude house bla..bla...bla...byk giler...hehehe kat saem tu aku dpt byk free gift, aku siap dpt poster seunggi n IU lg kat situ...hahaha pastu kami beli brooch gak sbb murah la juga...yg besar tuh dpt dlm krw3,000 satu..aku beli 5 je la cukup...hehehe then jalan kaki, balik ke guesthouse...semput gak la naik bukit tinggi...smpai je, jupa org mesia td tu..borak2 bagai then naik atas n siap2 tido...hehehe penat...

No comments:

Post a Comment