Wednesday, April 24, 2013

London ~ 12042013

Sambungan dari : Kuala Lumpur to London ~ 12042013

then kul8.15mlm, kami pun naik laaa teksi menuju ke kota london...alahai kota london menyambut kami dgn hujan la plak..hohoho takpe, gigih nak jalan london kan...redah aje...hehuuu tp nak amek gmbo dr dlm teksi pun tak cun dah weh...dgn gegar la, rintik2 hujan la...huhuhu sabar je la..nak sgt pi london kan...hahahaha selepas hampir 40min perjalanan, teksi berhenti di tepi jalan, aku nak amek gmbo kat National Museum...tp kualiti gambar..alahai...dah le depa yg lain taknak turun..haish stress...huhuhu
pastu kami mula masuk ke kota london...lalu la dkt shopping mall yg femes di london iaitu Harrod's..haruslah aku nak berhenti amek gmbar kan...memula diorg taknak benti weh...aku nak jugak!hahaha so tpaksa la pakcik teksi pusing semula kan...woihoiii tmpt wajib ok..wpun tak masuk, tp tetap nak bergambar...n again org tak bape nak ikhlas tlg amek gmbar, maka kelam malam laaa gambar aku...hukhukhuk..kamera pun cap ayam kan...huhuhu hujan plak...redha je la...huhuhu
pastu kami dibawa plak ke Buckingham Palace...sekali teksi tu takleh nak benti sgt, n kami takleh turun amek gmbar...wth?panas gak aku masa ni...huhuhu sbb driver ckp situ mmg takleh berhenti..hamboi berhemat sgt kau kan...aku ni 1st time dtg london tau..harus nak amek gmba dpn palace femes ni...tp akhirnya aku redha...amek gmbar gegor dr dlm teksi je la..huhuhu ada fountain juga dlm palace ni..kalo siang lagi cantik la aku rasa..huhuhu
pastu, kami menuju ke Big Ben!yeah...di kawasan Westminster..kali ni teksi kasi turun..hehehe sejuk....kat sini la terletaknya Big Ben, Parliament, Westminster Abbey...tapi sebab malam, lampu byk sgt, hujan, kamera cap ayam, org yg tak pandai amek gambar..wah banyak faktor ni...menyebabkan gambar aku tak berkualiti sgt..huhuhuhu sedih...n juga tak jumpa port cun amek gmbo Westminster Abbey yg cun tu...huhuhu redha lagi apa yg ada...hohoho
dr situ kamu menuju pula ke Eye on London!yeay amek gmbar dia berlampu kaler biru tu, smpai pecah2 laa warna tu dlm kamera aku..nasib baik laaa kamera klaila ok gmbonya...hehuu ok la kan ada gak kenangan...hehehe
then kami dibawa plak ke London Bridge is falling down..eh...actually memula nampak dr jauh tp sbb bergerak kan, haruslah gmbo gegar...so last2 driver bawak ke atas jambatan...so rasanya takda sape tahu aku tgh amek gmbo kat London Bridge masa ni...hahahaha sbb taknampak bentuk bridge nya...aku nak amek gmbar mcm org lain pi London wehh...amek gmbar kat tebing sungai n belakang nampak London Bridge woi..hahahaha aduhai frust....takpe, again, redha...
dah abes situ, aku frust + kepenatan tahan gaban...almaklum tak tido lgsg dlm flight...makanya terus terlelap dibuai mimpi dalam teksi tu..hahaha tp mcm dgr2 juga la driver ckp ni Tower of London...lalu juga Trafalgar Square...dan Piccadilly...tp aku tak larat nak buka mata sgt...tgk sket2 je la...hehuuuu boleh la kan...tp gmbar nan hado...sbb penat n ngntok...tak dpt lawan...huhuhu then kami pun bergerak pulang ke hotel...smpat la singgah beli barang kat tesco nearby hotel...wah tesco sgt murah okeh n buka 24hours...hehehe balik hotel, mandi sket2, solat n tido!esok nak bgn pagi...hehuuu tido kat london weh...perak btol aku ni...hehehe btw bila pikir semula, ada hikmah flight ditukar..atleast dpt gak jejak bumi london..kalo tak jejak kat airport je la...hehehehe syukur Alhamdulillah....

2 comments: