Monday, May 13, 2013

Lombok in the list?

wahhh kalo dah tangan tu dpt pegang mouse, ada masa free, mmg laju je laaa tgn aku klik sana-sini psl travelling kan...dasar obsesi btol aku nih...hehehe kali tertarik nak ke Lombok..actually mmg teringin nak pergi dari dulu lg sejak tahu pantai n laut dia lagiiiiii cantik dr Bali...tp tipikal Malaysian akan ckp, buat apa pi Lombok?nak kawin ng  org sana?tak takut kena culik, balik lari?hehuuuuu so disebabkan itu la, Lombok tidak famous sebagai tourist spot...terutamanya buat org Malaysia la kan...dulu mmg banyak cerita psl pompuan Msia dibawa lari ke oleh org Lombok ni...n setahu aku, mmg adat dan budaya org Lombok ni, menjadi satu kemegahan kepada keluarga dan org kampung tu la if ada anak teruna yang berjaya bawak lari anak dara dr kampung sebelah ke...dr daerah sebelah ka...haaa apatah lagi dr Malaysia hoih...haruslah bangga weh...hehehe tp instead of tgk menda tu, aku lihat dr perspektif yg bebeza..pada aku Lombok ni hidden gem kat Indonesia...masih belum banyak diterokai oleh org Malaysia...banding Bali yg dah ramai sgt org...too commercialized pada aku..semua pun nak mahal...hohoho so yg membuatkan aku sedikit meroyan hari ni adalah bila duk main2 klik di web AA, tetiba dpt tiket ke Lombok dgn harga RM159 utk return okeh..hehuuu lepas tu jumpa plak info psl villa, bangla yg ada private pool harga dlm rm150 sahaja!mak aih murah betul tu..stay di area Senggigi...kira town la dr Lombok tu..leh juga stay di Gili Island...kawasan pantai cantik tu..mmg banyak villa2 mewah...mcm Bali jugak, tp harga di Bali pada aku melampau mahal..huhuhu so aku tgh pikir2 lagi ni..kalo nak pergi, duk 2mlm je la...bersantai bak orang kaya...duk villa....smbil menikmati sunset...hehuuuu TAPI masalahnya....aku dah tak tahu mana tarikh nak selit ni...huhuhu tahun ni ada byk agenda kerja yg penting...so takleh la nak lari2...pastu trip2 yg mmg dah dibeli tiket pun banyak juga...takkan aku nak travel every month..menjerit bos aku nanti...huhuhu aduhai...kehendak hati yg bercanggah dgn kehendak kerja dan poket juga...oh hati, why you sooooo tamak?huhuhuhuhuhu~

8 comments:

  1. Lombok? murah tikettu tp apakan daya yer upanya travel plan dh penuh ek, x per simpan tuk next year lak

    Itulah klau dh kaki travel mcm JM lah jgk klau hari2 x klik AA website x sah hheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la psl...kalo boleh smua tiket murah nak grab!hahaa tak sedar byk komitmen lain nih..haish la...hehuuuu

      Delete
  2. pergi aje DJ, jgn fikir pjg..percayalah takan menyesal punya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe masih berkira2 lagi nih..hehehe aduhai...

      Delete
  3. RM159? Murahnya? Bila beli nie? Hari tue masa dia buat free seat sale tue, i did tried Lombok but it seems to expensive. Redha je amik gi Bali. Dapat RM220 return. Teringin sangat nak ke Gili Island!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry math dah slow...99+67 adalah 166...hehehe tp ni raw lg la tak masuk pape lg...hehehe sy tak beli pun...just check2..now mmg AA tgh promo lombok...cuba la tgk...tp if pi bali tu, leh naik bot pi lombok...hehehe kalo masa ada la...

      Delete
  4. wah .. share la nama villa tu skali..boleh pergi jugak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai..kenalkan la diri anonymous tu...hehehe tak silap saya Jo Je kot...survey2 dlm booking.com n agoda je tu...

      Delete