Tuesday, May 7, 2013

Travel semasa Kerja.

erm tetiba aku terjumpa group ni kat fb...oh my...tetiba sentap okeh..tetiba je rasa org ni sajeee je nak ckp pasal aku...hahahaa sbb lately aku ada 2 trip sponsored to europe kan..n aku pula telah menggunakan masa sebaik mungkin utk kerja + berjalan!huhuhu tp sponsor aku ni yg satu by kerajaan EU n satu lagi by kerajaan Malaysia...huhuhu aku pegang prinsip, aku dah alang2 smpaikan..kena la guna peluang utk tgk tmpt tu...semaksimum yg boleh la kan...huhuhu tp itu yg zahirnya org nampak la kan...mcm aku berjalan pakai duit kerajaan...tp percayalah..ewah mcm ape plak kan...hahaha tp wpun aku berjalan, tp aku tak guna pun duit kerajaan...sbbnya aku mmg pakai duit sndiri utk pi beli tiket train, if nak kena tido kat tmpt lain selain tmpt kerja, on weekend la especially, aku akan guna wang sndiri...aku cuma claim hotel yg aku booking kat tmpat kerja tu aje...even teksi semua aku claim yg mmg perjalanan dr airport ke hotel n vice versa..selain itu, semuaaa pakai duit sndiri...sbb tu aku abes beribu juga masa pi itali baru ni...hehuuu sbb ada ada 2kali weekend...n takkanla aku nak duk bilik je kan...haruslaaa aku cabut...so aku rasa aku tak travel guna duit kerajaan..cuma aku ambil kesempatan atas peluang yg diberikan oleh kerajaan ke sana, utk aku explore sndiri atas biayaan aku sndiri...hehuuuu wah gitu bersungguh kan explain...tp seriously, ada sikit terasa la ngn fb ni...hahaha sdgkan diorg tak knal pun aku kan...hahahah well org yg kenal aku, tahu la betapa aku selalu berhabis membeli tiket flight...hahaha so maknanya aku bukan cheapskate ok nak berjalan hanya berharap kepada kerajaan aje...aku pun mmg kaki jalan yg beli tiket pakai duit sndiri...hehuuuu #bengongsendiriterasa#

2 comments:

  1. kalau JM jd DJ akan buat perkara yan sama..bila kita leh travel sama-sama nih..eheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann....ni namanya smbil nyelam minum air...hehehe insyaAllah, 1 fine day...hehehe

      Delete