Sunday, July 14, 2013

By Road To Malaysia.

Wah pagi ni buka fb, kat mbc aku terjumpa info psl sekeluarga yg baru je bergerak beberapa jam lepas utk melaksanakan impian mereka travel melalui jalan darat dr UK ke Malaysia!Subhanallah....really inspiring!mereka akan menaiki campervan dan melalui 30 buah negara...seriously aku sgt2 kagum dgn semangat diorg utk buat trip mega ni...aku nak buat trip guna campervan kat south island NZ pun pikir banyak kali...huhuhu kagum2...myb trip ini akan membuka lembaran baru buat traveller kt luar sana kan...mana tahu...malaysian traveller maksud aku...tp aku tahu mesti banyakkkk persediaan yg harus dibuat...dr segi perancangan trip tu sndiri...kenderaan...makan minum....visa....etc...yg pastinya memerlaukan kekuatan fizikal dan mental yg kuat tu...tp apa pun sgt kagum...hehehe so sesiapa berminat mengikuti kisah perjalanan mereka ni, leh la jenguk ke FB ByRoadToMalaysia or Blog ByRoadToMalaysia....semoga Allah merahmati dan melindungi mereka dlm perjalanan yg sgt jauh tu...puluhan ribu kilometer tu...

4 comments:

  1. wow...bestnyer, sampai 30 negara nak kena masuk,mesti jadi pegnalaman yang ohsem, hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Orga...mmg perjalanan yg ohsem...kalo la ada peluang, saya pun nak!hehehe tp sah2 laaa kekangan dr segi kewangan, masa utk bercuti etc...so tpaksa la naik flightt....hehehe ohsem juga kan...hehehe tp pape pun, mmg looking forward psl updates diorg utk trip ni...hehehe

      Delete
  2. kalau 30 hari?..mahu kena ambil cuti tanpa rekod pastu budget mahu around ribu2 :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorg ni mau makan lebih 2bln ni JM...mcm pnah baca dlm 75-100 hari kot...hehehe best kan kalo byk cuti + duittt...hehehe puluhan ribu agaknya ni....duit minyak je byg la dah bape...caravan dah le besar...hehehe

      Delete