Wednesday, September 25, 2013

Pengangkutan di Cambodia

yeah aritu JM ada minta info pasal pengangkutan di Cambodia ni..so aku pikir better aku buat 1 post je kan utk kongsi info ni dgn sesiapa yg berminat....btw aku dah pernah ke sana dulu tahun 2011...pengangkutan yang famous di Cambodia adalah tuk-tuk...sama la mcm Indonesia dan Thailand...so nak jadi cerita, asalnya aku punya plan, redah je ke sana...sbb byk je kan tuk-tuk...tahan je la kat mana-mana nanti kan kalo nak naik....tp tiba2 a few weeks b4 pergi tu, borak ngn mmber opis yg baru je ke sana atas urusan kerja...dia cerita mak dia ada anak angkat kat sana...masa dia pi sana, budak tu la tlg bwk dia ke sana, ke mari naik tuk2...yg mudahnya, budak tu muslim, so senang la masa makan, masa solat kan..insyaAllah terjaga dan terjamin...haaa bila dgr tu, teruss la aku malas nak pening kepala, terus contact budak tu...so budak tu adalah Zakariya atau kami panggil Zack..hahaha tp dia ni di Siem Reap la...masa aku contact dia, dia tanya gak nak sewa tuk-tuk di Phnom Penh tak...so aku setuju la, n dia kenalkan aku dgn cousin dia nama Omriya...so masa aku smpai je airport Phnom Penh, Omriya ni la yg jemput aku..bawak jalan...then ke Siem Reap, Zakariya pula yg bawak jalan..siap bwk pi tmpt takde dlm itinerary...masa ni la aku berpeluang ke kampung2 org islam yg susah kat sana...sedih je tgk...huhuhu so kepada sesiapa yg nak mencari driver tuk-tuk utk disewa di sana...boleh hubungi diorg...rate masa aku pergi dulu adalah USD50 utk 2 hari setengah di Phnom Penh dan USD25 utk 2 hari di Siem Reap...so kongsi 4 org masa tu, kira murah dah la pada aku...hehehe tp rate skang aku tak tau la berapa kan...leh contact terus dgn diorg...boleh bawak bincang...hehehe si Zakariya tu pun dah abes blaja bidang tourism kalo tak salah aku...so maybe lagi menarik la kan penerangan dia nanti masa korg jalan-jalan tu...hehehe so nak hubungi diorang....seperti info di bawah....cuba la tanya kat dia..ok....baik dia ni, siap tlg tapaukan nasi ayam utk kami makan dlm bas lagi masa nak balik ke Phnom Penh dulu...hehehe
Zakariya (Siem Reap) +855012302018 / 0962020307  atau email zakariyasan@gmail.com

Omriya (Phnom Penh) - +80972329991

12 comments:

  1. Terima kasih DJ..siap keluarkan entri khas pengangkutan di Kemboja tu..senang lah nanti kalau ke sana..sayang sama kamu muahhhh

    Nanti JM cuba contact dengan Zakariya ni...terima kasih daun keladi..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK JM..senang kalo ada orang yg mencari maklumat ni.... =)

      Delete
  2. tq tq... nnti pi cambodia boleh cari info kat sini...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Malaysia special promotion Tuk Tuk Riem Reap & Phnom Penh 15$ dolar a day free tour guide bahasa please booking now start on Nov 2013/ Dec 2013 Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam...wah bagus kamu zack... =D

      Delete
  4. Thanks Hidayah, The School holiday Malaysia who would like visit Siem Reap Angkor Wat seven wonder of the world still available you booking Tuk Tuk Tour Angkor Wat complex please book now tq

    ReplyDelete
  5. Hot promotion jom makan angin ke Cambodia www.itourangkor.com

    ReplyDelete
  6. Blh ceritakan tentang lalulintas kat sana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jalan sana ok je...cuma berdebu sikit...better bawa mask

      Delete