Wednesday, November 27, 2013

Chakri Palace, KLCC & Stable Steakhouse, Kg Baru

last week aku ada asean workshop kat Renaissance Hotel, KL...3 hari berkampung di sana...tapi aku malas duk hotel, maka aku ulang alik je rumah...malam 1st workshop, organiser belanja dinner di Chakri Palace, KLCC...kami jalan kaki je dgn asean delegates yang lain ke KLCC..memula aku nak naik kereta je, sebab lepas tu boleh balik rumah terus, tapi boss cakap, nanti orang asean cakap malaysian sombong pula...baiklah boss...gigih berjalan!hehehe tengah-tengah jalan bos ngomel, penat jugak ye..i ingat dekat!hahaha tu la bos, taknak dengar cakap aku..hehehe sempat la layan diorang semua ambil gambar depan KLCC...hehe so sampai ke Chakri Palace, organiser dah siap order makanan...ada appertiser yang aku tak tahu...tapi macam daun kaduk makan campur-campur dengan bawang, kacang, udang kering, cili dan sos!sedap!lepas tu sampai la tomyam putih, somtam...ayam, ikan, sayur...memang banyak sangat la makanan!sedap makanan dia!harga pun mahal okeh...aku sempat tengok menu, iced lemon tea je dah RM15.90...udang seekor yang besar sikit tu dah RM25 seekor!pergh...so total lost untuk hampir 40 orang malam tu aku tak tahu la berapa...hehehe
malam kedua, aku balik lambat..ingat nak singgah carik money changer tengah KL tu...tapi malas pula...so bos yang stay di hotel ajak pi makan..bincang-bincang...kami setuju ke Kg Baru...nak cari western food...terus menuju ke stesen lrt Kg Baru...ada Stable Steakhouse kat situ...so apa lagi...aku layan sizzling lamb chop...bos amek fish & chips, bos lain amek grilled salmon...diorang bagi juga roti bun panas makan dengan butter!sangat sedap!hehehe total makan juga tidak diketahui sebab bos belanja...Alhamdulillah...rezeki...tapi tak mahal sangat la dalam belas-belas ringgit la 1 dish tu....=D

8 comments:

  1. Macam pernah dengar nama restoren ni tapi tak penah tau kat mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang mana pernah dengar tu...kalo yang Chakri Palace tu kat KLCC....tingkat atas sekali ada Bumbu Desa semua tu...

      kalo yang steakhouse tu, memang betul2 kat shoplot tepi LRT Kg Baru...cubalah...sedapppp

      Delete
  2. Chakri Palace...nama kedai pun dah tahu tak mampu nak mkn kat sana :-)

    Steakhouse tu JM tahu lokasinya sbb pernah tggal di kg baru tapi tak permah masuk mkn kat sana..menu nampak sedap terutama ikan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah la JM...kalo bukan sebab orang belanja, memang tak akan makan laaa kat Chakri Palace tu....hehehe KLCC pun dah lama tak jejak...hehehe

      Mmg sedap ikan tu JM...freshhh....tp saya tak berapa suka ikan, so mmg layan lamb chop je la....hehehe

      Delete
  3. Huntung tau kena belanja je. Tapi kat Chakri Palace tu memang mahal. Nampak makanan bungkus dalam daun tu, dan2 teringat makan sotong kat Seoul. Haha kaedah bungkus2 daun gak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezeki...saat2 hujung bulan, ramai pula sudi membelanja...hehehe wahhh ni nak makan sotong pedas kat Seoul ni...tak sabar!pastu nak makan king crab!nyum3....

      Delete
  4. kesat2 mulut je lah ni hahaaa... all so yummeh...!!!

    ReplyDelete