Monday, November 18, 2013

Restoran Pizza-Pizza, Cyberjaya

yeay akhirnya dapat juga aku pergi makan kat Restoran Pizza-Pizza di Cyberjaya ni...bukan jauh sangat pun dengan opis aku, tapi baru nak ada rezeki sampaikan...hehehe mula teringin nak makan bila baca di blog DATT, pastu diikuti plak oleh Supermeng...harus terliurkan...hehehe makanya, lewat jumaat minggu lepas, masa tengah sibuk-sibuk lagi kat opis, bos kecik ajak pergi makan sekali...so aku ok je la kan...pas maghrib semua, aku cakap la jommm pi Cyberjaya!diorang pun setuju, terus aku google lokasi semua..terus gerak ke sana!rezeki, memang terus sampai je depan kedai tu tanpa sebarang sesat...hehe aku kalo Cyberjaya ni, aku tau pi Restoran Saba' je...rupanya masa sampai kat sini, sementara pusing cari parking, banyak giler kedai makan okeh!tapi banyak bercirikan Middle East la tapi ada juga la lain-lain tu....memang sangat meriah!apesal aku cuma tahu Saba' je?hohoho ok pas dah dapat parking, kami macam was-was nak masuk Restoran Pizza-Pizza ni sebab bertutup!nasib aku ada baca yang restoran ni sama owner dengan Restoran Sultan sebelah dia tu..rupanya dia tutup dah Restoran Pizza-Pizza tu, tak sure sementara or selamanya...tapi menu dia di bawa ke Restoran Sultan tu...masuk je memang rasa pi negara arab la...semua muka-muka tu je dari pekerja sampai la ke yang datang makan!hehehe so ambil tempat, terus tengok menu..harus lah aku mencari menu pizza kan...aku ambil Pizza Pizza-Pizza...as recommended by pekerja situ...bos-bos aku makan nasi arab..ada ambik chicken kabsah, ada ambil lamb mandy...masa air sampai, wahh besar betul cawan dia!hehehe tapi sedap air buah dia!pastu nasi diorang sampai dulu...kalo tanya pendapat aku, biasa je la...sebab aku lagi suka kat Mr Kabab dan Saba' la...then masa pizza aku sampai...perghh meleleh cheese dia weh!nak angkat sekeping-keping pun tak leh la...sebab berat!penuh inti dia!pastu kulit pizza tu ya Ampunn...lembut!sedap makan masa panas tuh!hehehe Alhamdulillah...harga pizza size medium adalah RM16.80...air buah gelas besar RM8...untuk nasi tu pula dalam belas-belas juga la...aku rasa RM16 kot...lebih kurang la...total kami makan bertiga adalah RM67 sahaja...ok la kan....hehehe jom layan gambo pakai hp cap ayam nih...hehehe

8 comments:

  1. Oh mmg tak penah sampai situ... terpaksa jugak la try nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janggel, sila-sila...must try pizza dia okeh!hehehe

      Delete
  2. asyik baca review je ni...kena p try jugak ni. tapi tulah, pizza ni kalau tetibe teringin baru boleh p makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la pasal...asyik abca review je, sampai terliur....tu gigih jugak nak pergi tuh...hahaha kena cuba nanti ye!

      Delete
  3. Waaa..boleh tahan jugak restoran nie... Tapi kat cyberjaya.. jauh jugak tu.. :D
    review ajer la kat blog orang hehehheee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa boleh je pergi...nanti ajak sy sekali ye...hehehe dkt dah ni...hehehe

      Delete
  4. sederet ngan Saba' ke kak? cm tak pernah nmpk pulak, padahal selalu g Saba'..pizza tu mmg sgt menggiurkan, kena pegi gak sebelum betul2 tutup nnt..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak..ni kat neocyber...nak citer kat mana pun tak reti!hahahaha

      Delete