Thursday, December 26, 2013

Teh Tarik Place, Bangi Gateway

last week sue cakap dia ada kat putrajaya ada meeting...so kebetulan aku balik malam dari opis malam tu, terus aku ajak dia pi makan...dia stay kat bangi...so pikir punya pikir, aku ajak pi Teh Tarik Place kat Bangi Gateway ni...aku tak pernah pergi sini lagi...saje la kan nak try tempat baru...lepas ambil sue di hotel, terus menuju ke Bangi Gateway tu...terus parking depan Teh Tarik Place ni...sampai je tengok ramai juga orang..nasib ada meja kosong lagi...duduk je, tengok menu...tak banyak sangat choice la pada aku...but still ada nasi lemak, nasi goreng, roti canai semua tu...so aku order nasi goreng ayam dan teh ais...sue order keropok ikan dan teh c...tak lama lepas tu sampai la keropok ikan sue...sue ingat keropok ikan tu kepok lekor!hahaha dasar orang ganung!hehehe sekali kepok keping la...then air pula sampai, air aku ok la..air teh c sue tu, rupanya air teh guna susu cair!so tak manis la kan...hahaha masa order tanya budak tu teh c ni 3 layer teh ke...dia cakap ye...sekali lain pula sampai...aiyoooo.....terus order teh tarik pula...nasi goreng aku pulak lambat gak sampai...aku tanya budak tu lambat lagi ke nasi goreng aku, tak lama tu baru sampai...so aku suspect order aku tu hilang ke, budak ambil order tu salah ke...so aku rasa tak best sangat la servis kedai ni...or sebab budak ambil order tu tak fokus...hehehe tapi yang menyejukkan hati aku bila tetiba tauke kedai belanja semua orang rambutan sepinggan!rambutan dia sangat sedap!interior kedai pun ok...so sejuk balik..then masa nak bayar total adalah RM21.50...sempat juga snap cara-cara minum teh di beberapa buah negara..menarikkan?

6 comments:

  1. Oh tidak.. kak DJ telah di kalah kan dengan sepinggan rambutan hahahaha :P
    terus memuji muji hahahaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha sebab rambutan dia sangattt sedapppp!sangat freshhh....hehehehe

      Delete
  2. Kat mana bangi gateway ni ek coz umah jm tak jauh dari sana tp suka sgt lepak kt umah. JM tgk rsjin betul DJ mkn kt luar :-) ada je tempat mkn menarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangi Gateway ni kat Seksyen 15...kat sebelah tempat futsal tu..nampak je dari jalan besar...kalo dr tol UKM tu, follow je arah ukm, nanti nampak belah kanan lepas 1st roundabout....

      hehehe ala JM, tgk badan la...hahaha tp mmg suka makan2 n try tmpt baru...hehehe

      Delete
  3. Kat KK Teh C memang guna susu cair...tapi selalunya akan campur air gula. Orang buat order tu lupa kot...or tukang amik order yang lupa.

    Tapi tetaplah rambutan jadi neutralizer gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu la...biasa teh C bukan ada gula merah tu ke...hehe tu yg manis tu..ni rasa pahit teh je...hehehe rambutan oh rambutan!

      Delete