Sunday, February 22, 2015

MR FOOD Butcher & Grill, Putra Heights

cuti panjang CNY ni memang makannnn jer la kejenya kan...lepas dah makan busat pada Rabu lepas, Khamisnya tu bawa nenek aku jalan makan sushi...kitorang makan di Giant Nilai jer...gambo nan hado amek sebab sibuk melayan nenek aku...comel jer dia makan sushi dan salmon sashimi...hehehe pastu hari khamis tu juga tetiba berkomen ngan kaknini di FB...pastu tercakap pasal nak belanja dan makan bersama...lama gila kot aku tak jumpa dia ni, walaupun nampak jer update masing-masing di FB...hehehe sebabkan dia ada kat sini till selasa jer sebelum kembali berkhidmat di KK, kitorang decided nak jumpa hari Jumaat...tekak dia duk nak cari western food...pikir punya pikir, aku cadang kami jumpa di MR Food Butcher & Grill di Putra Heights!haaa kira tengah-tengah gak laaa untuk aku dan dia kannn nak berjumpa...aku pernah makan sekali dulu di Mr Food ni...aku kenal Mr Food ni dari blogger glemer Kak Di...korang nak tau lanjut lokasi, alamat semua leh usha FB Mr Food ni okey....

makanya berjumpa laaa kami di Mr Food ini pada jam 6 petang...masing-masing pun sampai lambat...janjinya kul 5.30 petang...masuk jer terus order makanan dulu...sini boleh pilihan potongan daging kat fridge yang disediakan...tapi kami order ikut menu jer laa...mana reti pilih-pilih bahagian daging sangat ni....
kaknini ambil grilled salmon (RM30), aku pula lamb shoulder (RM30)...makanan sini dah order baru diorang masak fresh...so ambil masa sikit la...sambil tu macam-macam cerita la keluar kan...lagi kaknini dalam proses nak sambung belajar di NZ!hehehe pastu cerita pasal orang tu dilamun cinta...kuikuikui....macam-macam lah cerita keluar sampai laaa makanan sampai....nyum-nyum!
salmon tu sedap!aku suka...lamb dia pula aku rasa macam kurang daging sebab dapat bahagian ada tulang-tulang sikit...mashed potato yang dulu aku rasa lagiiii sedap dan moist!yang ni sedap gak tapi dry sikit...masa ni makan tak serupa makan sangat lah kan sebab sembangnya yang lebih...
dah masuk maghrib baru la terhegeh-hegeh nak balik rumah kan...hehehe overall makanan kat sini sedap la gak...berbaloi-baloi untuk dicubain lorh....hehehe tengok salmon tu kan, tetiba jerrr aku teringat smoked salmon yang dimakan di NZ aritu....waduh kepingin....camno nih...huhuhu

24 comments:

  1. Menyesal aku click entry ni DJ! Dah laa aku baru bangun tido... Gosok gigi pon belom.. Tengok2 gambar salmon terbuntang gini... Terus aku rasa nak tido balik... Masuk mimpi cekik salmon... hissshhhh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mesti melompat2 salmon dlm mimpi ko kan...amacam?dpt x tngkap wat smoked salmon?kuikuikui

      Delete
    2. Aku cari mata kail tak jumpa2... Baru nak mancing dah jatuh katil.... He He He...

      Delete
    3. hahaha takpe cuba lagi malam nih...hehehe

      Delete
    4. amboi org tu BUKA mata terus bukak BLOG hahaah

      Delete
  2. Wah! Boleh tahan juga the foods here. Nice one. I heard about Mr Food ni quite a lot juga. TQ for sharing!

    ReplyDelete
  3. ahaaks bila nampak gambar restoran ni baru mrs recall tempat ni...nampak sangat jarang makan kat sini
    cepat benor lupa ingatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe haaa dah tau tu, leh cuba terjah nnti mrs...

      Delete
  4. aku teringat pulak part aku confuse bandar seri putra dgn putra perdana..kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa salah lg...bukan putra perdana, tp putra heights la weiii...hahaha

      Delete
    2. ya ampun...putra perdana tu mana pulak...kah2
      putrajaya je la yg aku pasti dgn keputraan dia

      Delete
    3. Aku rasa putra perdana tu kat putrajaya lahh..hahaha

      Delete
    4. ooit putra perdana tu bukan ke kat puchong..korang jangan tambah kasi aku pening sama hahaha

      Delete
    5. hahaha OK yang betul kat Puchong tu Taman Putra Perdana....yang kat Putrajaya tu namanya Perdana Putra....kuikuikui

      Delete
    6. Pastu aku lak nak nyampuk, Taman Putra Perdana ada kat KK gak. Rumah macik aku kat situ. Sekian.

      Delete
    7. Hahaha ko duk dendiam pls.jgn tmbhkan kekeliruan yg ada ni...

      Delete
  5. DJ kalau roger saya tentu saya boleh join... dekat bebenor dengan rumah saya tu...seberang jalan je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo yeke en mie..ok next time sy ke sana,sy roger eh...hehe

      Delete
    2. PLM ..kalau camtu nanti JM nk skodeng di Putra Height tu

      Delete
  6. kat mana pulak lah hai kedai ni..kalau pegi sorang mahu sesat barat nih...

    ReplyDelete
  7. Dan dannnn nak mention salmon kat NZ. Taulah beli terus dari 'ladang' masa tu.

    ReplyDelete