Tuesday, May 19, 2015

Majlis Perasmian Restoran Dapur Koi oleh Awal Ashaari

sabtu lepas telah diadakan Majlis Perasmian Restoran Dapur Koi di Taman Putra Kajang secara besar-besaran...aku pernah cerita mengenai Dapur Koi ni dalam post sebelum ini...kalo nak usha post tersebut sila ke sini yer...majlis yang bertemakan hitam dan putih ni telah dirasmikan oleh Awal Ashaari tau...dan turut diserikan dengan persembahan oleh Kaka Azraff dan diemceekan oleh Jaa dari Radio ERA...media dan vip juga turut dijemput menghadiri majlis ini...kira gempak lah majlis perasmian ni...
nak dijadikan cerita, majlis ni closed function...tapi dah nama rezeki ye tak?shariza jemput aku dan bagi aku 5 seats..so jenuh la mencari orang nak pergi...kebetulan ramai bebenor plak ada hal minggu ni kan...last sekali aku pergi dengan lin, zu dan nor yang sama opis ngan aku...dan juga aku ajak Dzuli, geng travel blogger yang tinggal berhampiran kawasan restoran ni...malam sabtu tu, dalam jam 8 malam aku dah sampai kat Restoran Dapur Koi yang terletak di 2-G, Jalan Putra 2, Taman Putra Kajang...sederet dengan Restoran Laman Grill milik Chef Zubir tu...dari jauh nampak dah, hamboih meriah dengan khemah bagai...terus jumpa shariza dan lin...tak lama lepas tu dzuli pun sampai juga...
sampai di sini kami kena pi register dulu untuk join cabutan bertuah...walaupun tahu memang tak pernahnya nak bertuah kan...cuba nasib jer laaaa....hehehe lepas dah register, kita bergambar dulu di photobooth yang disediakan...ada official photographer yang bertugas dan masukkan terus gambar kami ke Instagram Dapur Koi ni...dan kemudian kami mengambil tempat di bawah khemah yang disediakan...masa ni emcee sangat happening walaupun loghat klate payoh nak buang...hahaha emcee adalah daripada Radio ERA iaitu Jaa...tapi sorry sebab aku tak kenal...huhuhu kalo tau, lama dah aku ambil gambar selfie ngan dia...
tak lama lepas tu, Awal Ashaari pun sampai dan majlis dimulakan dengan ucapan oleh pemilik restoran ini iaitu hazimi, suami shariza...paling kelakar bila dia cakap ramai yang salah paham ingatkan logo Dapur Koi tu gambar ikan koi!hehehe haaa meh nak cerita sikit...restoran ni tak jual ikan koi tau...gambar tu adalah gambar ikan patin yang merupakan menu utama yang istimewa dihidangkan di restoran ni...freshhh dibawa dari Sungai Pahang!dan KOI itu pula bermaksud saya/aku dalam bahasa Pahang...hehehe gigih tuan rumah membetulkan kembali salah faham yang berlaku....
lepas ucapan oleh hazimi, sesi perasmian oleh Awal Ashaari dijalankan...Awal menandatangani plak perasmian yang diletakkan di bawah lukisan khat yang menarik perhatian aku...cantiknya!gambar ikan patin, dengan tulis khat 'Dapur Koi' di dalam perut diaa...memang cantik sangat...
dah selesai upacara perasmian, tiba lah masa yang dinantikannn iaitu makannnn....sebelum tu kita bergambar dulu dengan geng-geng yang hadir dan juga shariza yang glamor habes malam tuh...hahaha sampai aku pun tak kenal dia masa mula-mula tu tau...ye la sejak akhir-akhir ni kalo nampak dia jer, mesti berlengas duk kat kaunter...hahahaha!
ok jom kita usha menu yang disediakan untuk makan malam kami...semua menu adalah merupakan specialties Dapur Koi ni...ada sambal bilis tempoyak, daging opor, tempoyak daun, ayam goreng kampung dannnnn ikan patin masak tempoyak ler....hehehe hari-hari biasa sebenarnya lagi banyak lauk laaa dari ni..kira malam ni menu khas jer yang dihidangkan....tunggu apa lagi, nyum-nyummmm lah...dan akhir-akhir tu semua tetamu dibekalkan dengan puding raja!aku takdan makan pun, bawa balik rumah, mak abah aku abes kannn....pasrah...tapi mak aku cakap sedap!terus esoknya tu suruh aku pergi beli...
masa tengah makan, kami telah dihiburkan dengan nyanyian oleh Kaka Azraff...lain betul muka dia kat luar ni...aku memula macam tak percaya jer yang ni Kaka...mayb selalu mekap tebal kot...yang ni light jer mekap dia...kecil molek jer orangnyaa...comel...
dan kemudian ada sesi memasak puding raja bersama Awal...ecehhh malu-malu pula makcik shariza ni haaa nak cakap guna mic...hehehe puding raja ni makanan yang berasal dari pahang dan dikatakan dulu-dulu ianya adalah hidangan di istana...tapi skang rakyat marhaen pun dah leh masak dan makan sendiri...
sementara tengah berlangsung masak memasak tu, ada orang rtm tengah interview Kaka...abes jer interview terus kami cakap, Kaka nak selfie!hehehe best Kaka ni, sangat sporting dan mesra...memula orang tolong ambil kan gambar kami, then kami berselfie pula...dan comel jer bila ada official photographer yang ambil gambar kami tengah selfie tu dan upload dalam Instagram Dapur Koi...hehehe
dan last sekali, ada sesi bergambar pemilik restoran sekeluarga bersama Awal Ashaari, Kaka Asraff dan Jaa...dan kemudian gambar bersama seluruh keluarga Dapur Koi...semoga terus sukses korang!kerja kuat-kuat yer dan hasilkan makanan yang sedap-sedap selalu!
dan harus kami tak lepas kan peluang untuk bergambar dengan Awal la uolss....hehehe dzuli dah balik dulu masa ni...takde la dia dalam gambar....ni kes main potong barisan guna shariza sebab ramai je tengah tunggu nak bergambar ngan Awal...hehehe dan kemudian abes jer bergambar, sekali Awal kena panggil untuk interview oleh rtm...nasib sempat bergambar dulu...hehehe
Alhamdulillah selesai dah Majlis Perasmian Restoran Dapur Koi ni...terima kasih buat shariza sebab sudi jemput aku dan kawan-kawan...semoga bisnes ko terus maju dan berkembang!tahniah buat ko dan suami...insyaAllah ada masa aku datang lagi...

Info terkini:

Dapur Koi kini telah menukarkan masa operasi kepada jam 11.00 pagi hingga 11.00 malam...dibuka pada setiap hari kecuali hari isnin dia tutup...untuk makan tengahari, macam biasa laaa ada nasi dengan pelbagai jenis lauk-pauk dia tu...tapi kalo malam, dia ada set menu seperti di bawah ni...korang boleh usha la yer...kiranya kalo nak layan ikan patin tempoyak skang ni, pagi petang siang malam pun bolehhh....terbaek!

27 comments:

  1. eehh..JAP!!! patutlah cam kenal...Dzuli rupanya...huntung Dzuli dapat ajakan dari DJ hiksss..ko hado JM....eheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah itu dzuli...rumah dia dkt area kdai ni jugak...senanglaaa ajak dia...

      Delete
  2. ohh..DJ kawan Shariza...shariza isteri Hakimi pemilik retoran dapur koi..oke2 faham. kih kih kih...untung lah DJ..lagi untung siapa kawan baik DJ..dapat jemputan.....heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki ada kawan2 yg berbisnes...kita tlg laaa mna yg boleh...moga2 terus majuuuu bisnesnya..insyaAllah...

      Delete
  3. Tak suka lauk campur tempoyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuh rugi tu en mie...hahaha!nikmat doniaaa namanya nih..

      Delete
    2. sama la kite en mie, SS..saya pun tak makan tempoyak..

      Delete
    3. Ate teman org perak...tempoyak umpama psgn sehidup semati ke teman...hehehe en mie n ss org johor tu x layan tempoyak...ko org mna plk dzuli?hehe

      Delete
  4. host abadi jjcm dah mula mengorak langkah ke depan bermingle mingle dgn artis... semoga bertambah maju jaya dj !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ini semua poyo meng!haha kebetulan jer dpt jmputn ni, klo x aku mna nk jupe retis2 ni...kita golongan marhaen jer...

      Delete
  5. Berjaya korang bergambar dengan awal ashaari, aku, awal2 dah balik haha
    sedapnya pudding raja tuuu...suruh la member ko jual hari2 tertentu..berdesup aku p carik
    reasonable jugak harga makanan dia, nnti la bebila aku p try

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harus laaa berjaya..psg strategi baik punyaaa...kuikuikui puding raja tu mmg ada jual...tp better ko call tnya ada x on hari ko nkpi sbb takut xde plk nnti...sila laa pi cuba, dkt kan ngn umah ko...nnti ko cuba sambal belimbing hitam...sedap!hehe

      Delete
  6. Kaka roperrrnya... Aku ingatkan Elaaa... Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun xknl mula2...muka dia lainnn...

      Delete
  7. Sebab bestfriend aku dulu orang Pahang so xwujud kekeliruan kat pihak aku masa memula nampak nama restoran dia. Mampu nak bangga sebab tau koi tu maksud dia bukan ikan koi.

    Ok aku dah set ni next resto ko kena bawa aku nanti. Hopefully next time datang ada Naelopak. Tetiba kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa bagus baguss....hehehe aku pun tau dah pasal koi ni...takde laaa terpikir ikan koi pun...hehehe oraittt boleh ajer...tapi naelopak nye adik yang nama DJ tu jer laaa adaaa...kira diva gak laaa...ok la kannn....kahkahkah....

      Delete
  8. yaaa hampunn...kakak ngidam tempoyak daun! Kajang ekss...oke akan terpahat dalam kepala ni, next time gi Kajang takmo satay willy tapi nak tempoyak daunnnn~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa beb boleh la try...dia area cibiuk n laman grill tu...dkt jer tu, xmsuk pekan kjg punn...

      Delete
  9. melepas aku.......terus gigih belajar guna waze :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe mrs..next time leh pi lagi.... =D

      Delete
  10. Uuu ikan patin tu. Amacam makanan orang Pahang? sedap? hehehe. DJ kawan dengan artis dah la ni , nasib lah aritu jumpa tak sombong hahaha. Amboi kawan tu senyum sampai ke pipi time tengah register. Saya tak kenal juga jaazuran ni KAHKAHKAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedapppp...nyum2 teringat kuah tempoyak tuh..fuhhh....Amboi aku kawan ngn tuan kedai, bknnya retissss...kuikuikui...

      Ha laa excited nk jupe awal tuhhh...hehe kecik hati jaa tu kita xknl dia...tp dia yg skuad era tu rasanya..tu.xknl kot...heeee

      Delete