Thursday, June 25, 2015

WEIL Hotel & Nasi Lemak Ayam Kampung, Ipoh

di kesempatan ni aku nak ucapkan mekasihhhh kat Emy Tak Kecik sebab sudiii hantar banyak souvenir kat aku...ada dari Myanmar, Jakarta dan Koh Lipe...Myanmar tu memang buat hati aku bergetar laaa...aku nak sangat pi Myanmar tapi tak de rezeki lagi hingga ke saat ini...huhuhu...
terima kasih jugak kat En Mie yang sudi pos souvenir daripada Perth ni...nampak jer sampul kuning ni atas meja hari tu, terussss dapat agak penghantarnya siapa...hehehe ni pun satu hal menggetarkan jiwa tau bila tengok tiket promo AAX ke Perth cuma berharga RM408!tapi tak berkemampuan lagi nak pergi skang ni...terpaksa memendam perasaan jer la...
OK meh aku nak cerita perjalanan tetiba dan singkat aku ke Ipoh dan Kuala Kangsar ni...hari sabtu lepas abang aku suh aku ikut dia sekeluarga ke Ipoh!sebab abang aku kena transfer ke Kuala Kangsar...tu nak ngantor dia laa tu...siap la pancing aku dengan nak belanja duk hotel mahal katanya!hohoho memang takde pilihan la kan walaupun sebenarnya penat Vietnam tak hilang lagi masa tuh...dalam jam 12 tengahari abang aku pun sampai untuk jemput aku...sepanjang jalan memang lemau je la...tapi tak boleh nak tido sebab anak buah aku tu asyik laaa bercakap...tak layan kang, kecik ati plak...hehehe sampai di Ipoh pada jam 3 petang, terus menuju ke WEIL Hotel yang terletak bersebelahan dengan Ipoh Parade...masuk jer ke lobi, wahhh boleh tahan hotel ni...aku ni jakun, jarang duk hotel yang berbintang ni...biasa duk hostel or guesthouse jer!hehehe
selesai urusan check in, terus masuk ke bilik...aku dapat bilik di tingkat 7, diorang pula di tingkat 10...terus seronok sensorang laaa aku bila masuk bilik...hahaha jakun hoih!kesian betul aku nih...tapi serius bilik dia best!cantik...hehehe lagipun hotel ni baru...facilities semua tip top...paling best dari luar leh nampak bath tub ok!hahaha fefeeling sensorang jer la aku duk dalam bilik tuh!hehehe wifi kat hotel ni juga laju giler!dah plan dah malam nanti nak layan Running Man...
tak lama lepak dalam bilik, diorang dah wassap ajak tengok wayang...dalam jam 3.45 petang kami pun jumpa di lobi dan terus berjalan menuju ke Ipoh Parade...memang bersambung jer hotel ni dengan Ipoh Parade tu, senang!terus beli tiket cerita Minions pada jam 4 petang...ni kes nak layan anak buah aku tu laaa...kasik chance...tapi sebabkan beli tiket last minute, kami dapat seat 2 dari depan!pasrah jer laaa...nak tunggu next show dah malas...cerita dia tu boleh laaa...tak koser aku nak buat review lah...hahahaa!
lepas dah abes movie, kami pun balik ke hotel...sempat singgah di lobi hotel untuk buat tempahan sahur...sebab bilik sekali dengan breakfast, so dapat laaa sahur kan...bagi nombor bilik dan jam berapa untuk mereka hantar...lepas tu terus kami bergerak menuju ke Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung di Jalan Ali Pitchay!dah beberapa kali gak aku makan sini...kali ni saja bawak diorang pula datang...aku turun dengan kak ipar aku untuk buat order dulu...lepas dah order kitorang pi jalan-jalan pusing Ipoh....
dalam jam 6.30 petang kami datang semula ke Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung...masa ni rasa lambatnyaaaa masa berlalu...satu persatu makanan sampai...kami ambil 1 set nasi lemak ayam kampung untuk aku...then ambil set berlauk untuk 2 orang makan berharga RM45...dalam set tu ada nasi putih untuk 2 orang, tomyam, ayam kampung, daging masak merah, telur bistik, sayur kailan dan sejug air tembikai...lepas tu tambah pula ikan siakap stim halia, belut bakar dan sotong celup tepung....tamak giler kan...sedangkan bertiga jer pun yang makan...pastu ambil lagi pengat pisang dan pulut mangga....hohoho nasib baik laaa nasi lemak dia sikit, dapat laaa aku ratah banyak lauk hoih...hahaha nyum nyum...Alhamdulillah...jumlah semua ni adalah RM120....abang aku bayar...yesss!
selesai makan kami pun bergerak balik ke hotel...plan asal nak pi supper malam tu pun kelaut!menjalar aku dalam bilik!syiok wooo...hehehe sambil layan Running Man dengan wifi yang laju...dalam jam 1 pagi baru laaa aku tertido dan pada jam 5 pagi dah ada orang bunyi kan loceng...delivery sahur pun tibaaa....siap setting atas meja lagi tau...hehehe nyum nyum...dalam ngantok tu, layan juga makan sahur sorang-sorang...
kemudian tak lama tu aku sambung tidooo...esoknya kul 11 pagi baru check out dan terus ke Kuala Kangsar untuk hantar abang aku...pastu aku ngan kak ipar dan zara gerak balik ke rumah...sempat menyinggah sana sini beli kuih la, buah la, tempoyak laaa...hehehe Alhamdulillah selamat sampai rumah jam 4 petang...terus aku membuta sampai nak masuk Maghrib!huhuhu penat hoihhh....

10 comments:

  1. Penat-penat pun berbaloi juga upahnya...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe rezeki jangan ditolak...tak gitu en mie?hehehe!

      Delete
  2. Terus terliur !!!! Hahahahhahahahaaa

    Memang GIGIH tahap GABAN cik DJ kita nih !!!

    ReplyDelete
  3. Tak dpt bayangkan tengah mamai nak bersahur sorang2.Tapi meng best la dapat katil besar tidur sorang 2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe tu la kak...tapi bila dah ngadap food tu hilang mamai terus!hehehehe

      Delete
  4. Kiranya getaway melepas lelah pas balik dari Vietnam ah ni. Demi nak teman Zara & mak dia balik semula ke KL. Heaven wooo ada orang ngantor sahur sampai bilik. Tapi lagi best bilik nampak bath tub. Eh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha banyak la getaway nya..penat hoih!hehehe aku takdan nak berkubang pun dalam bath tub tu..jangan kan si zara...berjam duk dalam tu mama dia cakap...hahahaha!

      Delete
  5. Satu malam rm berapa utk satu bilik kak?

    ReplyDelete