Wednesday, April 20, 2016

Kidz & Creme, Setia Alam

haaaa punya laaa lama aku teringin nak pergi makan kat Kidz & Creme kepunyaan abam aron ajis nih, akhirnyaaaa dapat juga aku jejak kaki ke sini...nasib baik sebelum ke Mabul hari tu, liana ada ajak aku teman dia ke Shah Alam nak beli aksesori untuk GoPro dia...haaa dah alang-alang ke sana, harus aku ajak dia terjah sini...hehehe masa sampai area Jalan Setia Dagang ni, dah terus nampak signage Kidz & Creme ni...tapi signage dia agak tenggelam dek Zawara Coffee daaa...hehehe
turun kereta, aku dan liana melilau carik mana tempat masuk kedai ni...seingat aku dolu aku follow IG diorang, nampak macam ground floor jer kedai nih...lepas dah berpusing satu bangunan tu, baru laaa kami nampak signage kecil menuju ke kedai ni...kena naik lif rupanyaaa...naik ke tingkat satu...huhuhu masa ni macam konpius plak...sebab mati-mati ingat kat ground floor...
masuk jer kedai tak ramai orang lagi...boleh la aku snap sikit-sikit gambar...hehehe tapi masalahnya takleh nak digest sebab lain benor dari gambaran aku kedai...sebab dolu aku rajin usha IG diorang...tapi lately tak usha dah...tapi pape pun ok je la kedai nya...selesa dan besar...tapi seingat aku dolu lagi besar...tapu yang bagusnya ada surau disediakan kat kedai ni okeh...
duduk jer terus usha menu...masa ni sempat laaa aku usha IG dia dan blog Supermeng Malaya untuk tengok mana recommended menuuu...menu kat bawah tu aku dah cuba sekali torate tapi bila upload dia senget gitu gak, haaa sorry la...korang rotate la kepala korang eh...malas dah aku...huhuhu boleh tahan menarik gak la menu diaaa kat sini...harga pun boleh tahan...tapi kalo sedap, apa ada hal kan...hehehe gitu motto kehidupan...hahahaha...
tak lama menanti, makanan kami pun sampai...aku order Olio Seafood (RM21)...sedap dan pedassss...ok la pada aku kena kat tekak...seafood pun besar dan banyak...pasta dia well cooked...liana pula ambil Carbonara (RM19.90)...haaaa yang ni aku suka...creamy tapi pedassss...jarang orang buat carbonara pedas, tapi yang ni lain sikit...pedas tapi sedappp...aku siap hirup kuah dia lagi...tak rasa muak pun...hehehe lepas tu kami order juga Chiken Wing (RM10.60) yang sedappppp...aku suka gila...ayam dia freshhh dan batter dia just nice...memang sedapp...liana yang konon dah kenyang pun berebut ayam tu ngan aku...hehehe...nyum nyum...
untuk dessert pula, liana ambil Creme Brulee (RM9) yang sedapppp...tapi sayang gula kat atas dia tu terlebih hangussss...so pahit sikit la...kena buang gula tu dulu, makan puding dia jer...perghhh sedappp...nyummeh...dannnnn menu yang paling aku nanti-nantikan sejak pertama kali melihatnya di IG Kidz & Creme satu masa dulu iaitu Nutella Tart (RM14.50)...perghhh excited gila ok sebab seingat aku ramai benor memujinya sedappp...sekali masuk mulut aku, aduhhhh kuciwaaa...
tart dia tuuuu rancid!atau orang melayu cakap tengik!huhuhu cheese dan nutella tu dah ok dah...terpaksa laaa kitorang makan tu buang tart dia tuhhh...huhuhu agaknya simpan lama kot...tu yang jadi gitu kot...kecewa sunggah laaa abam aaron ajis oi...dah la pi takdapat selpie ngan abam...sedih!dannn lepas aku usha-usha IG mereka, ye la aku saspect dia dulu memang kat belah bawah ground floor but now dah naik ke atas...tak sure sama ada nak kecilkan lagi kedai ke, or ada sebab-sebab strategik yang lain...huhuhu...

8 comments:

  1. Carbonara dia aku suka giler!
    Antara the best pernah makan.

    terliur weh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn sbb pedas! Tekak melayu sgt kan...hahaha

      Delete
  2. makna kata sedap lagi nutella tart Jigar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmm lebih kurg la sbb atas dia sdpp...

      Delete
  3. dulu masa baru2 buka memang kat gf. penah pergi sekali. mahal nak mampus. ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe mhl jugalaaa...tp klo sedap tu berbaloi juga...klo xsedap tu yg rasa nk hemo sebadan...

      Delete