Monday, December 19, 2016

Taiba Restaurant, Cyberjaya

nak makan makanan arab memang berlambak di Cyberjaya ni...so antara yang aku dah terjah sebelum ni adalah Taiba Restaurant yang terletak di Jalan Persiaran APEC, Cyberjaya...kedai ni jenis sebijik-sebijik, so besar laaa kedainyaaa...masa kami sampai ni, tak ramai orang pun lagi...cantik juga la dekorasi dalam kedai nih...tapi apalah ertinya cantik deko, kalo makanannya tak sedapkan...so apa lagi, ayuh kita usha makanan dia!
duduk je terus la kami mengusha menu...menu standard laaa kedai makan arab kan...ada kabsah, mandy, hanith dan bermacam-macam lagi...yang menariknya kat sini kita leh order sekor kambing sekaligus tu yang ada menu sampai beribu harga nyaa...hehehe untuk kenduri sesuai lah kot kan....
ok jom tengok apa yang kami order!member aku order Taiba Cocktail (RM12) yang sangatlaaaa manis!hahaha aku rasa di letak pisang dan pelbagai jenis buah dalam tuh...aku takleh masuk sangat lah sebab pekat dan manis!hehehe tapi ni consider specialties laa kat sini...so kena la coba ye tak?hehehe pastu kami layan Cream Caramel )RM7) yang boleh tahan sedap jugaaa...
dan untuk main dishes pula, aku order Grilled Chicken Quarter (RM15) yang didatangkan sekali dengan nasi arab...ayam dia sedap juga dan portion nasinya banyak!standard kedai arab lah kannn...hehehe kemudian member aku order Mandy Lamb Small (RM22) dan Hanith Lamb Small (RM22)...sedap lamb dia, lembut jer...nyum nyummm...
lepas dah habis makan, diorang served tea pudina ni percuma...aku takleh masuk sangat...tapi member aku yang agak berusia sikit layan je minum tea nih...hehehe orang muda ni, mana nak minum sangat pudina-pudina ni lah...hahahaha....ok overall kedai ni sedap, next time leh terjah lagi...yeya!

8 comments:

  1. baru je makan nasi mandy ayam & cream caramel..mmg sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap kann...next time leh terjah lg. Hehe

      Delete
  2. saya pun baru oder kasa chicken secara online jee.. diorang dah bukak kedai di putarajaya presint 14..sesapa orang putrajaya bangi yang nak oder.boleh call no ni 011-21198545

    ReplyDelete
  3. taiba sedap sgt. lagi sedap dari saba

    ReplyDelete
  4. mmg restoran favourite family, semua sedap especially nasi2 dan desert

    ReplyDelete