Sunday, January 29, 2017

JJCM di Seberang Perai, Penang

pertengahan Ogos hari tu aku ada kena pergi audit di Seberang Perai, Penang...masa ni punya la happy dapat naik flight weh sebab last naik flight dalam bulan April...gigil hoih!hahaha...pergi sorang jer dari KL sebab partnet audit memang orang Penang...so apa lagi, fefeeling solo traveller la masa nih...hahahaha...
sebabkan excited, naik flight tak henti-henti ambil gambar sayap kapal terbang dan awan...hahaha haish jakun sangatlah perangai tu...hahaha tapi kebetulan plak matahari masih terik walaupun dah petang...cantik jer awan memutih...
sampai airport Penang, aku terus carik teksi untuk menuju ke Seberang Perai!haaa nasib baiklaaa pergi sebab kerja, so tak kisah la naik teksi pun...jauh gak Seberang Perai ni, dekat sejam juga sebab jalan jem...peak hour orang balik kerja masa aku sampai nih...hehuuuuu...
untuk kali ni, aku stay di Sunway Hotel, Seberang Jaya...masa nak buat reservation, deluxe room penuh weh...cuak gak aku sebab area sini tak banyak sangat hotel yang ok...lagi pun hotel ni je paling dekat ngan area tempat audit aku...nasib baik tak lama tu hotel offer aku duk premium room dengan bayaran tambahan sikit jer...ok la kan, still lepas kelayakan aku untuk claim...hehehe so uols, dah la solo traveller, duk pula premier room kan...complimentary mini bar nyaaa...hahahaha 
duk sorang-sorang ni memang membosankan...aku sampai mati kutu tak tau nak buat apa...huhuhu kawan pun takde area Seberang Perai ni...kalo ada pun As, member Dini yang sama pi Mabul ngan aku hari tu, tapi dia kerja pula...so terperap dalam bilik, then intai luar tingkap nampak banyakkk kedai area hotel ni...haaa apa lagi, lepas maghrib dah plan dah nak siap-siap keluar...
sekali masa nak hampir maghrib, As call!dia tanya aku makan mana malam ni...bila cakap makan kat belakang hotel jer, terus dia cakap tak sedap!hang tunggu sat aku siap, nanti aku jemput hang kita pi makan Char Kuey Teow...aku duk cakap, eh takpela As sian ko baru balik kerja, tapi dalam hati aku dah yaaahooooo!hahahaha...
malam tu As ambil aku kat hotel dan bawa aku ke Sg Dua Char Koay Teow...ramai gak orang malam tu...duduk jer terus dia order char koay teow special (RM5.50) untuk kami berdua...excited aku nak makan ni sebab dia cakap ni antara char koay teow tersedap kat area ni...hehehe
tak lama menanti, sampai laaaa char koay teow special kami...fuhhh penuh udang dan ada telur goreng!looks yummy weh...makan plak dengan cili jeruk, perghhh terbaik!hahahaha tapi, portion dia macam sikit jer...aku tak kenyang sangat!terus As suggest layan nasi lemak bungkus dia...haaa apa lagi!setel sebungkus dalam sekelip mata...hehehe TQ As bawa aku pi makan sedap!yummy!
malam esoknya pula, aku tak expect As nak datang lagi...serba salah gak aku dia gigih nak datang lagi ambil aku bawak keluar makan...huhuhu aduhai, terharu tau...kalo ikut pernah jumpa sekali jer sebab dia kawan ngan Dini, tapi dia layan aku macam kan dah kawan lamaaa...terharu!hehehe malam kedua beriya dia nak bawa aku ke Jeruk Madu Pak Ali untuk beli makanan nak bawa balik rumah...hehehe aku beli la juga beberapa jenis jeruk dan jajan lain...
dan lepas tu, As bawak aku pi layan Nasi Dalca!haaa jangan tanya la aku kat mana ni...tapi gerai tepi jalan je Nasi Dalca ni...aku memang semangat terlebih kalo nampak nasi dengan kari-kari ni...hahahaha laju jer pergi ke gerai tu...usha lauk pauk yang adaaa...
haaa ni sebenarnya first time aku makan Nasi Dalca, rupanya lebih kurang Nasi Kandar tapi nasi dia berwarna kuning-kuning sikit...tapi lauk pauk banjir dia sama jer ngan Nasi Kandar...aku duk layan ayam masak apa tah berkuah-kuah...pastu kuah kari campuq banjir...bendi dan sayur campur...pergh makan pakai tangan plak, perghhh...hingga menjilat jari wei!serius sedapppp!haish kecur air liur aku menaip ni...huhuhu...sedapnyaaa....
dah makan Nasi Dalca ni, nampak plak ada gerai sup sebelah diaaa...terus tamak order sup kambing plakkkk...haaa ambik kauu dia serve dengan roti style lama ni...dan sup diaaaaaa ya ampunnnn sedap weh!sedap sangat...kambing dia lembut gila, sup dia berempah...super yummeh!hehehe i loike sangat...seriusly memang sangat puas hati!
thanks again As, tak dapat aku balas budi ko weh bawak aku tempat makan best-best sampai senak-senak perut aku 2 malam stay di Seberang Perai nih...hahahaha asalnya acah-acah solo traveller, sekali ada peneman pula kat sana...rezeki...hehehe...
dan kenyang As bawa aku jalan-jalan ambil angin laut...syiok jer weh berangin masa ni...dan malam tu bulan sangat terang...cantik sangat...terus rasa nak jiwang...eh.hahahaha...tapi baru nak jiwang kat Instagram dah kena cerca kat kawan-kawan...haish nasib...nasibbb...hahaha...
dan hari terakhir di Penang, aku terus ke airport dari tempat audit...sampai airport tengok masa banyak lagi, so aku layannnnn Nasi Kandar Line Clear kat airport plak...mahal gila wehhh tapi takpela, ntah bila lagi dapat layan nasi kandar Penang ni kan...nyummeh hoih!hahahaha...terbaik!suka gila aku working trip ke Penang kali ni, puah hati bak hang!

No comments:

Post a Comment