Saturday, January 28, 2017

Stargazing di Kuala Kubu Bharu, Selangor

dah abes Syawal hari tu, aku dengan Ab dan Azra menuju ke KKB untuk layan bintang...trip sempena kesedihan terpaksa membatalkan trip aku ke Miri dan Mulu la nih...hahaha so lepas kerja hari Jumaat terus menuju ke rumah Dini di KKB...jalan hazab punya jem masa nih!huhuhu pasrah jer la...nasib baik sampai jer, makanan dah terhidanggggg...ada nasi ayam dannnn laksa telur bersarang!yeay!makan banyak-banyak...hehehe...
bila dah kenyang tu, kitorang pun melepak la sambil bersembang...pastu pi mandi...pastu sambung lagi bersembang....tetiba kul 11 lebih Ab ajak carik durian...aku memula malas gak layan, sekali si Ed beriya Jommm sekali...hahahaha hadoi, layankan aje laaa...beriya pusing KKB sampai ke Tanjung Malim!semua kedai doyan tutup dah bang oiii...malam sudahhh...dan masa pusing-pusing di Tanjung Malim, kasik Ab mengimbau kenangan silam dia di sana, tetibaaaa aku ternampak Sarang Art Hub!tak tau apa pun tu, tapi ajak jer diorang terjah...tak dapat doyan, atleast dapat minum kannn...hahahaha surprisingly, kat Tanjung Malim ada tempat happening okayyy tengah malam buta ni...hahahaha...rupanya tempat Mamat Khalid daaa...diorang duk jamming kat situ...kitorang order air lepas tu sembang topik berat!Ab ngan Ed lah ni pi cerita pasal isu negara la, isu zakat lah...aku rasa patblas ratus kali dah aku nguap sambil lap air mata, diorang berdua sakan bersembang lagi....huhuhuhu.... 
dalam pukul 2 pagi baru kitorang gerak balik KKB...pi toilet apa semua, siap-siap...then gerak menuju ke Empangan Pertak di Empangan KKB...menanti bintang dan bima sakti yang tak kunjung tibaaa...sedih btol...last-last semua bersila sambung bersembang sambil minum kopi dan makan jajan...tah apa kitorang merepek dalam gelap tu pun aku tak ingat dah...huhuhu sampai akhir sekali Dini dan Ed minta diri dulu sebab Dini nak kerja pagi esoknya....aku dengan Ab dan Azra sambung berharap...lama-lama Ab duk main-main snap gambar tu, terpaksa aku posing kan...makanya terhasillah gambar di bawah....jadi laaaaaa dari takde langsung hasilkannn...hahahaha bintang takde, model cahaya imannn penunjuk jalan adaa...jadi laaa...hehehe lepas abes posing, aku ngantok terus aku pergi membuta dalam kereta...mereka berdua gigih tunggu sunrise kat luar...
setel layan sunrise, diorang masuk kereta...aku mamai dah masa ni...menguap tak henti...kitorang singgah Masjid KKB then cari makan!aku lapar gilaaa...search tempat makan pagi kat KKB, diorang suggest kat Kafe di Stesyen Keretapi Lama KKB ni...punya la berpusing kitorang cari...nasib baik laaa ada kawan yang Solo Traveller yang tak anti sosial dan rajin bertanya jalan...tak sesat kami...hahahaha...layan nasi lemak dan nasi dagang kat sini...boleh laaa...kenyang!
pastu kitorang pusing-pusing jap KKB ambil gambar...tak reti-reti nak tido kan diorang ni...aku sangap dah mengantok...huhuhuh then dalam kul 9 pagi kitorang balik rumah Dini lepak kejap...ingat nak tido kejap tapi diorang sibuk nak balik terus, aku pun follow...sekali masa dalam perjalanan, berapa kali rasa nak terlelap weh!ngantok gila...aku siap berhenti kat R&R dan tidooo!hahahaha...gila lah, ni la penangan dia kalo pi stargazing lepas kerja...hehehe...eh, lama pulak tak berstargazing nih...rindu lah pulaaaa....hehehehe

No comments:

Post a Comment