Friday, January 27, 2017

Warung Kambing Bakar Sahara, Jalan Kasim

ada sekali tu, masa aku tengah kerja, tetibaaa je mak aku call ajak pi Klang nak tengok tok sedara aku yang masuk hospital...terus la aku ambil half day, tengahari tu aku cabut ikut mak dan adik aku ke Klang...tengah ziarah tok sedara aku tu, mak aku suh aku dan adik aku pi makan dulu...mak aku nak duk lama sikit situ...sebabkan kitorang tak lunch lagi, jam plak dah kul 3 petang...lajuuu aku ngan adik aku meninggalkan wad...hahaha pikir punya pikir, mana nak makan...almaklum bukan selalu sampai Klang ni kannn...terusss aku teringat Kambing Bakar yang famous tuuu...terus pasang Waze dan menuju ke Warung Kambing Bakar Sahara yang terletak di Jalan Kasim, Meru...ingat kan dah dalam Klang, dekat lah...sekali dekat setengah jam jugak laa nak sampai sanaaaa...perut dah la lapar tahap gaban!huhuhu...

sebabkan lapar sangat, lupa nak ambil gambar warung dia weh...hahaha tapi memang warung biasa je laaa...tapi tempat parking besar...masa sampai ni, ramai gak orang walaupun dah kul 3 lebih...duduk je, usha menu di dinding...pun aku lupaaa ambil gambar...hahahaha dan dengan pantasss kitorang order 2 set nasi dengan kambing bakar...then tambah ayam penyet dannn itik penyet....gituh tamak tau...kata lapar...harga dia, aku tak berapa ingat tapi murah sangat laaa pada aku...tak lama menanti, makanan pun sampai satu persatu....tadaaaaaa....
hahahaha verdict?sedapppp gilaaa hoih!kambing dia lembuttt dan banyakkk...pastu kuah hitam yang dicurah atas kambing tu sangat sedap!dia macam kicap cili punya kuah tapi sedappp cukup manis, pedas berapi dia tuuu...terbaik!ayam penyet tu punnn sedap!lagi sambal merah dia tu, perghhh leh buat air mata meleleh!tapi serius sedap gilaaa....aku ngan adik aku makan tak angkat kepala dah!hahahaha menghayati makanan!tapi itik dia tu aku rasa kureng sikit laaa...tapi yang kambing ngan ayam tu memang recommended!nyummeh!

No comments:

Post a Comment