Tuesday, February 28, 2017

Foodsbury, Shah Alam

hari sabtu lepas aku ada running event di Shah Alam...memandangkan larian start kul 1 pagi, hari ahad, so petang sabtu lepas maghrib aku berjumpa Dila dan Raja di Putrajaya...then kitorang gerak ke Shah Alam menaiki satu kereta...sampai Shah Alam, terus carik tempat makan...niat di hati nak makan di Kopimeo, sekali makanan sold out kau...huhuhu terus pusing area situ dan nampak Foodsbury...famous je cafe ni tapi tak pernah sampai...terus la ushaaa...sekali staff situ cakap meja dah penuh dengan reservation...huhuhu sedih!tapi tak lama tu diorang panggil semula katanya ada orang cancel reservation...nasib baik...baru nak gerak cari kedai makan baru...hehehe...
sebab kan lapar gila, dengan pantas kami bertiga order...tak sempat dah nak tunggu 2 orang ahli jemaah lagi...hehehe menu kat sini memang western la...banyak pasta, tortilla, burgers dan segala macam steak dan western food lain...dan paling istimewa adalah Platter Set diorang...aku tengok kebanyakan meja order yang ni...
dan tak lama menunggu, sampai laaa dessert yang kami order iaitu Nutella Pancake (RM13.60)...sampai je dessert ni, sampai la si Ab juga...apa lagi, belasah la makan dessert dulu...lapar gila weh...gigil...sedap juga la pancake dia ni...not bad...
dan tak lama lepas tu, sampai la pula order kami yang seterusnya iaitu Platter A (RM45) yang mengandungi Lamb Steak, Fried Dory, Spicy Olio, Spaghetti Carbonara, Cajun Tomyum Spaghetti, french fries dan salad...sampainya makanan, maka sampai la juga ahli jemaah yang terakhir iaitu En Bad...hehehe aku memula pikir makanan lambak-lambak gini mesti biasa je kan...sekali ternyata salah ok...boleh tahan sedap gak laaa Platter A ni...spaghetti dia sedap, pedas...lamb pun lembut jer, dory tu pun sedap...aku suka...lagi plak makan rebut-rebut tu lagi la sedap kan...hehehe
untuk makanan kafe ni aku suka la...tapi tang servis dia, aduhai...baik dah staff situ, tapi sebab ramai sangat orang kot...sampai tak terkejar aku tengok...air pun sampai lambat gilaaa...dannn air kopi dia failed weh!Dila order cappucino dan Ab order americano...both tak sedap...cair jer...huhuhu...so kalo rasa nak makan Platter tu leh la cuba usha kafe ni...tapi kalo nak ngopi tu, aku cadangkan pergi tempat lain jer...hehehe pape pun kitorang lepak melanguk kat situ till 11 malam juga...dan kemudian gerak ke surau untuk solat dan tukar baju sebelum berjuang dalam #shahalamhalfmarathon2017 hehehe

nah aku share sikit gambar dari running event tersebut...gigih tau kul 1 pagi lari dan berjalan laju sejauh 10 km...hahaha Alhamdulillah berjaya meraih sebijik lagi medal untuk tahun 2017 nih...memang best!so next ada menanti lagi 3 running event pada Mac, April dan Mei...dan ada satu lagi virtual run yang nak diselesaikan on Mac...hehehe

1 comment: