Tuesday, March 14, 2017

Jaslyn Cakes, Bangsar

khamis dan jumaat lepas aku ada symposium di Bangsar South City, makanya panjang la akal aku kan lepas abes symposium nak jalan-jalan cari makan...pada khamis lepas, aku janji ngan adik aku, Anim untuk cari makan sedap sekitar Bangsar...so abes symposium, kitorang bertemu di Jaslyn Cakes!sebuah kedai kek yang kecil terletak di Jalan Telawi, Bangsar...tempat ni suggested by Ab, katanya sedap...so haruslah aku tergoda nak coba...
masuk je kedai kek ni, ya Ampun memang kecil pun...aku ada rasa sedikit rimas...lagi plak kitorang duduk kat meja depan kaunter...nasib baik duk kejap jer, sebab nak makan kek...hehehe masa sampai ni dah lewat petang kan, kedai pun tutup jam 7 petang...so banyak kek dah habis...so kita layan je la mana yang ada...layan sikit alkisah Jaslyn Cakes ni...

We emphasise on natural, quality ingredients to produce food and cakes that are honest, imaginative and as unprocessed as possible. We aim to introduce unexpected and unusual ingredients and flavours to give familiar classics a twist. Our cakes and pastries cover the entire spectrum of treats, from the quintessential red velvet cake to pastries made with alternative grains like buckwheat and rye. We use organic flour, kampung (free-range) eggs, and no artificial essences and flavourings.
lepas usha kek yang ada, kitorang pun memilih Carrot cakes, Chocolate Peanut Butter dan Butterscotch Blondie...harga setiap satu ni dalam RM10 laaa lebih kurang...aku tak ingat plak sebab adik aku yang bayar...sekali suap, aku rasa manis gilaaa kek dia weh...especially Carrot cakes dan Chocolate Peanut Butter tu...carrot cake tu pun terlalu kuat rempah dia pada aku...yang blondie tu la masuk sikit kat aku...tapi untuk aku, aku memang rasa extra manis kek dia ni...sampai ngilu gigi aku weh lepas tu...hehuuu...
dan kat Jaslyn Cakes ni juga kita leh tempah kek...sebelum aku sampai kedai ni, adik aku ada order kek untuk birthday mak aku kat sini...tapi tempah untuk makan beberapa hari lepas hari kitorang pergi tu...hahaha debar juga sedap ke tak kek dia sebab dah makan tu rasa manisss sangat...sekali nasib baik ok tau...a bit pahit Ganache Chocolate Cake dia ni...tapi aku suka la pahit-oahit gini...heheeh siap ada hiasan fresh flowers lagi...comel...harga RM93 sebijik kek ni termasuk bunga tu...
 nah senarai kek yang ada dan harga nya kalo korang order kek di Jaslyn Cakes ni...

2 comments: