Wednesday, March 1, 2017

Nasi Kandar Lawood & Go Lokal Cafe, Suria Mall, Putrajaya

siapa pernah dengar nama Suria Mall?haaa ni mall baru tau kat Presint 3, Putrajaya...dia sama bangunan dengan Dorsett Putrajaya dan Pasaraya Hero...baru-baru ni aku pergi terjah Suria Mall ni untuk lunch...so sempat laaa melayan 2 kedai kat sana iaitu Nasi Kandar Lawood dan Go Lokal Cafe...

memula sekali kitorang terjah Nasi Kandar Lawood laaa sebab dah kelaparan kan waktu lunch...Nasi Kandar Lawood ni asalnya dibuka di Nilai, aku dah pernah terjah dulu...so bila dibuka di Putrajaya ni, haruslah menerjah juga kan...hehehe masuk-masuk je disambut mesra oleh staff kat situ...terus pi usha lauk...sekali staff dia cakap, leh duduk dulu...nanti diorang bagi menu untuk order....
terus kitorang pi carik meja...masa ni tak ramai orang lagi...banyak je tempat kosong...besar dan luas juga laaa kedai ni, selesa nak lepak...duduk je terus dapat menu...haaa ada Set Ayam dan Kuah kari Kaw uols kat sini...leh pilih Set Ayam Separuh kalo nak ayam goreng potongan 1/8 (RM7.50) atau Set Ayam Penuh untuk ayam goreng potongan 1/4 (RM10.50)...set didatangkan juga dengan kuah kari, sayur, papadom dan nasi putih...dan selain itu ada banyakkk menu untuk add on...kalo di Nilai tu yang famousnya telur ikan dia...
tidak lama menanti, makanan kami pun sampai...masing-masing ambil Set Ayam Separuh...lepas tu kitorang tambah telur masin dan Daging Hitam (RM6.50)...rasa dia?haaa sedaplaaa lagi makan pakai tangan dengan kuah banjir...kuah kari dia tu pekat likat...dalam dia tu ada kuah hitam...sedap la kari ni sebab dia kuat berempah dan pedasss...aku suka...ayam goreng pun ok...cuma aku turn off sikit kat sayur sebab aku rasa masam sangat acar dia tu...hehehe dannn daging hitam tu pun ok sebab daging dia lembut!
dah kenyang makan nasi, kitorang nak cari dessert plak kat Go Lokal Cafe...hehehe nak makan cendol durian!kat sini ada jual makanan macam mi rebus, mi kari semua tu...tapi kitorang dah kenyang so nak layan cendol jer...harga cendol asli kat sini cuma RM3...tapi kita leh add on pelbagai benda dengan tambahan harga di antara RM0.50 - RM3 sahaja...
dan akhirnya bertemu juga aku dengan cendol yang diviralkan di media sosial nih...hehehe pada tekak aku sedap jer cendol durian ni...aku siap tambah pulut tau...tamak punya pasal...masa ni makan ngan Wani, dia ambil jagung...pun dia cakap sedap...tak terlalu manis, gula merah tu pun just nice...durian dia pun sedap tak kuat sangat pada aku...hehehe...tapi tetap takleh lawan Durian King TTDI la...tapi still ok untuk aku...
dan sehari selepas pergi dengan Syahnaz dan Wani, aku bawa pula Ab, Mrs dan Dzuli makan kat sini...duk layan cendol durian, tapi Ab dan Mrs kata biasa jer...hehehe ye lah tekak orang lain-lain kan...maybe tekak mereka tekak maksum. eh. hahahaha tapi masa lepak ni, kitorang try makan Baked Macaroni (RM8)...eh sedap laaa pulakk...dari ambil satu, bertambah lagi satu...nyum nyum...
lepas makan kat Go Lokal ni, kitorang solat Maghrib dan nak pi dinner di Dengkil...ntah mana silapnya aku rasa tak selesa gila dalam perut dan tekak...sampai la kat Dengkil...rasa berangin satu badan...sakit kepala memulas-mulas...letak minyak cap kapak abes sekepala dan leher...makanan dah sampai pun takleh nak telan...bebudak ni suh aku pi muntah, tapi percaya tak, seumur hidup aku tak pernah muntah...aku tak reti camne nak muntah...huhuhu lepas jamah seketul ayam kecil, aku terus bangun...takleh jadi ni, diorang sedap-sedap makan, aku takleh nak telan makanan...haaa masuk toilet kedai tu yang sedikit hazab rupa paras dan baunya, aku tunduk kat toilet bowl, memula duk mual-mual...sekali kauuu 4 kali aku muntah...omg!first time weh aku muntah...tak tau la nak happy ke nak sadis masa ni...hahahaha tapi yang penting lepas muntah tu baru aku rasa legaaa...lepas tu baru leh makan sikit dan sembang sakan balik...aku telan juga air masam untuk hilangkan rasa pahit tekak...cumanya aku pelik kenapa jadi macam ni...tapi aku memang pening kepala dari tengahari sebab pi kubur, duk bawah panas terik matahari...so tak tau la, sampai skang pikir scientific explanation kenapa semua ini terjadi...tapi gagal menemui jawapan...hahaha eh panjang plak cerita pasal muntah...hahahaha...

5 comments:

  1. DJ

    Kalau bab review makanan ... boleh buat kita melilih air liur !!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe balik nanti kena cobaaaa enghaz!

      Delete
  2. waa dah betambah mall dkt putrajaya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yupp...hehehe makin meriah la tempat makan...

      Delete