Sunday, April 23, 2017

Chengkih by Norman Musa @ Bangi Gateway

ada sekali tu aku amek cuti nak setelkan beberapa perkara mengenai perkahwinan adik aku...so lepas setel beberapa perkara kitorang ke Bangi Gateway untuk lunch!niat di hati nak layan di kafe baru di situ, sekali ntah macam mana terterjah pula ke Restoran Chengkih by Norman Musa...nampak plak macam cantik je kan, laju adik aku ajak masuk sini jer...layan kan sajer...
personally aku rasa dekorasi restoran ni agak cantik la...ada ala-ala rumah lama pun yer jugak...cantik dan menarik...siap ada kaca warna-warni tu lagi, payah dah nak jumpa rumah ada kaca macam tu lagi sekarang kannn...hehehe rindu plak zaman dolu kala kan...
kat restoran ni juga ada menjual produk-produk oleh Chef Norman Musa ni...yang aku nampak kebanyakannya rempah ratus laaa...aku kena Chef ni sebab rancangan Masterchef la kot...famous dia ni...dolu-dolu tengok dia duk kat UK, but now tak tau la dah pindah sini ke...tak sure...
ok jom kita layan menu kat restoran ni...ada pilihan set western dan set nasi kat sini tapi tak banyak sangat...pastu macamnya yang famous di sini adalah Big Bowl dan Big Plate nyaaa...so ada makanan ala carte macam tu, leh pilih nak nasi, mi, kue teow...pastu pilih protein apa yang kita nak macam ayam, seafood atau daging...then pilih laaa jenis masakan samada goreng ke, ladna ke dan macam-macam lagi...tapi sayangnya masa kami sampai, yang ala carte semua takleh order sebab gas baru abes!pffttt...

makanya takde la banyak pilihan makanan yang tinggal untuk kami pilih...so kita layan je laaa Sago  with Special Made Durian Gula Melaka Sauce (RM9.90) yang sangat meriahnyaaa...macam-macam ada dalam tu...colourful pulak tuh...tapi biasa jer la pada aku, tapi yang bagusnya tak terlalu manis...air tu aku lupa air apa sebab adik aku punya...aku minum air kosong jer...hehehe...
untuk main dish, kitorang semua makan Nasi Ulam Ayam Kari Hijau (RM19.90) dan Nasi Ulam Ayam Percik (RM19.90)...presentation lawa dah, tapi aku tak tau la kenapa rasa blend jer menu ni weh...pastu aku rasa macam sejuk juga kot makanan ni, rasanya kurang menyelerakan dan memberangsangkan...pastu aku rasa muka kitorang obvious sangat tak puas hati, dua kali gak pelayan situ datang tanya ada pape ke?hahahaha...entah la, berempah je makanan tu, tapi tak tau la, rasa tawar je rasa...hehuuuu...mak aku pun tak berapa happy makan kat sini kali ni...aku rasa muka dia la kot paling obvious!hahahaha...
dah tak puas hati gitu, makanya weols angkat kaki dengan segera la uols...lagi plak anak buah aku dah melalak masa ni...ye la orang makan, dia tak makan...lepas tu nak berjalan je kerja dia...hehehe cepat-cepat la angkat kaki...hehehe....


No comments:

Post a Comment