Thursday, April 20, 2017

VCR, Kuala Lumpur

ada satu ketika hari jumaat aku amek half day sebab ada urusan di KL...setel urusan dalam jam 4 petang aku ajak Ab lepak ngopi sementara tunggu nak dinner dengan Liana...pikir punya pikir, aku decided nak lepak kat VCR yang terletak di Jalan Galloway, KL...aku memang pasang Waze je untuk terus sampai kat sini...barang diingat, takde signboard apa pun kafe ni, ikut gerak hati je dah berada di lokasi yang betul...kehkehkeh...VCR ni terletak di lot kedai lama...parking pun kat tepi-tepi jalan dan lorong-lorong tepi kedai tu...
masa sampai ni aku sorang jer...macam biasa la aku kalo sorang ni, masuk kafe camni aku nervous...hahaha...so kalut jap nak buat apa...masuk, terus ke kaunter...usha makanan, usha menu...ambil gambar pun gegar sebab nervous tau...huhuhu...
takde la banyak sangat menu yang ada...standard kafe la kan...ada laaa beberapa pilihan untuk Brunch dan juga All Day menu berkonsepkan barat...harga dia standard hipsturrr cafe laaa...dan yang nampak menarik kat sini haruslah kopi dia...ada banyak pilihan kopi dan nampak istimewa adalah Filter Coffee dia tapinya aku tak order plak...takut tak masuk tekak...
dah order, dah ambil nombor...aku pun usha kawasan sekitar nak carik tempat duduk...kat bawah ni macam kosong jer...ada la 3,4 orang sedang melepak bersembang...so aku cuba naik atas...usha bahagian atas kot takde orang, selesa sikit aku nak duduk sorang...
sekali naik atas, ramai gila orang okayy...almost penuh juga laaa seat yang adaa...huwaaa...ada seat belah luar tapi panas la plak...lagipun tiang kerusinya halus bebenor...aku tak berapa yakin dengan berat badan sendiri...kahkahkah...tapi sempoi la juga sini, selesa nak melepak aku rasa...cantik pun ye gak sebab dinding kaca atas ni...ambil gambar mesti cantikkk...hehehe...
lepas tu aku turun bawah balik...duk tepi tingkap tu...rupanya aku baru tau, situ laaa hot seat kat kafe ni okay...orang berebut nak duk situ sebab cantik ambil gambar...lorrr awat masa aku datang ni kosong jer...hehehehe...so duduk dan layan perasaan sendiri...duduk pun ngadap belah belakang, taknak ngadap orang sebab malu...hahaha masa ni aku cuma order Latte (RM12) dan Black Velvet (RM13)...perut lapar nak order yang berat sikit tapi baru sedar duit tinggal sikit, tak jumpa ATM plak tadi before sampai sini...huhuhu...tapi Latte dan Black Velvet tu sedap!
lepas lebih setengah jam melanguk sendirian, baru la rakan kesekian sampai...terus suh dia order Filter Coffee tapi dia taknak...huhuhu pastu pinjam duit dia order French Toast (RM19), tapi lupa gakkk ambil gambar makanan...tapi nampak tu dalam gambar aku kat bawah ni...hahaha...tapi sedap French Toast tu...ada Espresso Ice Cream, Crumbles, Raspberry Compote etc...nyum nyum...haaa dan bila member dah sampai ni, apa lagi, sesi berposing la uols...gigih la panjat tangga ambil gambar flatlay diri sendiri...hahahaha...
sejam lebih gak melepak sambil bergossipan...siap order lagi kopi, naik duk atas plak...sampai laaa Liana membebel kitorang tak sampai-sampai lagi kat opis dia...hehehe...akhirnya dalam 6.30 petang baru kami gerak menuju ke Menara Maybank nak jumpa Cik Liana...

No comments:

Post a Comment