Monday, July 31, 2017

Pok Weil Maggi Tiram, Bachok

ini pun cerita makan-makan dah lamaa...aku lupa nak cerita...masa tengok-tengok gambar untuk update blog baru perasan...hehe so marilahhh kita ke Bachok Klate mencari tirammm...aku ke sini masa abes celebrate birthday di Pulau Perhentian tahun lepas...later aku cerita trip aku tu nanti ye...now citer makan-makan dulu...aku pasang waze je untuk ke Pok Weil Maggi Tiram di Bachok ni...
masa kami sampai tu kedai tak buka lagi, so kita pusing-pusing dulu seketika then patah ke kedai balik...terus jadi first customer tau...hehehe so jom kita layan menuuu...semua makanan ada dan berasaskan tiram...sampai skang aku tertanya mana Pok Weil dapat tiram ni?dia bela sendiri ke....tapi memang gemok-gemok tiram dia tau...dan fresh!
dan tanpa membuang masa, ayuh la layan menu yang kami order!sudah semestinya yang wajib order adalah Maggi Tiram (RM8.00 biasa / RM10.00 Special)...aku order yang special, kemain banyakkkk tiram dia...sampai penat nak abeskan...aku rasa lagi banyak tiram dari maggi...hahaha tapi sedap!dannn kami order juga Fresh Oyster (RM2.00/tiram)...yang ni sedappppp gila!paling win kat sini...tiram fresh tu dia letak sos, bawang, dan sebagainya kat atas dia...slurpppp kita telan!sedap weh...memula order 10 ekor tapi lepas tu kitorang tambah lagi...sedap!dan sebab tamak, pi gatal order Tiram Air Asam (RM10.00) tapi tak sedap dan tak kena ngan tekak kami sebab macam masam sangat...hehuuu rugi je tau, kalo tau order Fresh Oyster je...hehehe...
aku memang highly recommended korang kalo ke Kota Bharu tu sila laaa terjah Pok Weil Maggi Tiram ni...jauh sikit la sebab kat Bachok...tapi berbaloi uols!bukan senang nak makan tiram ni kan...dan aku pernah dengar orang cakap, tiram ni bagus untuk lelaki...haaa apa lagi, pi terjah cepat!eh...hahahaa...

No comments:

Post a Comment