Monday, August 28, 2017

Trip Raikan Cinta ke Ipoh. Perak

pada 9 Disember 2016, aku bersama Irma, Asie dan Zu telah ke Ipoh sempena Trip Raikan Cinta Yati!haaa dapat undangan mengejut dari Yati, haruslah pergikan...habes kerja jumaat tu, kami terus gerak ke Perak lepas abis waktu pejabat...
sempat singgah makan malam di Pau Yik Mun, Tanjung Malim...aku layan chicken chop hainan yang sedappp...dan-dan yang lain pun jatuh cinta dengan chicken chop dia lepas rasa aku punyaaa...hahaha tapi memang sedap pun, aku sukaaa...
dan lewat malam kami pun sampai di rumah Sue di Seri Iskandar...sampai lewat malam pun tetappp Sue nak hidang nasi goreng udang yang sedappp...tapi kami sempat rasa sikit je sebab dah kenyang kan...lagipun dah malam, so kita simpan untuk breakfast esoknya je...malam tu bukan reti nak tido awal, sakan tengok tv dan bersembang...
esoknya awal pagi Sabtu, kami bersiap dan menuju ke Ipoh untuk menghadiri majlis perkahwinan Yati bersama pasangan semakmal dia....pandai bercinta dalam diam eh...dah tu semakmal plak tu...cinta mikrobiologi eh ni...hahaha...
setel kenduri, kami nak pergi check in...masa pergi ni adalah peak hour sebab Isnin cuti public holiday...penuh weh hotel kat Ipoh...plan asal nakpi Penang lepas kenduri terpaksa dibatalkan membayang jammed teruk nanti...kami dapat booking di Hotel Casuarina Meru...itu pun yang tinggal hanya Premier Suite dan Presidential Suite...so pasrah la ambil Premier Suite yang cuma ada 1 katil king tapi ada ruang tamu...haaa bergasak la duk 5 orang dalam tu...harga lebih RM500 masa tu, tapi tak ingat sangat la...
sebabkan panas dan penat sebab stuck dalam jemmm je kat area Ipoh ni, sebab masa ni katanya ada lori terbalik kat highway, so orang masuk jalan dalam Ipoh...memang tak gerak kitorang...so kitorang tidooo jer petang tu kat hotel...lagi hotel mahal kan, rugi tak duk lama...bangun tido petang tu, tengok ada miscall dari Ab yang on the way ke Penang dengan Scott...dia duk bebel gerak dari tengahari tapi ke petang, Ipoh pun tak sampai lagi...so aku ajak dia makan dulu kat Ipoh sebelum dia sambung perjalanan ke Penang tu...gila lah jemmm tahap gaban masa tu...kitorang layan makan di Greentown Dim Sum...nyummeh!
lepas makan, kita pi solat dan berpisah dengan Ab dan Scott yang meneruskan perjalanan ke Penang...tak silap aku, tengah malam juga diorang sampai Penang...memang jemm teruk gila...bertabah je laaa...kitorang plak malam tu melayan karaoke!layan gila lama tak karok weh...hahaha...tak sedor diri memasing menyanyi...
dan keesokan harinya, lepas check out kita cari makan pagi...layan je kedai yang nampak tepi jalan...tapi sedih banyak menu dah abess...ramai benor orang kat Ipoh weekend ni...sobsss...sempat la layan roti telur goyang dan beberapa menu lain...
then kami ke tengah bandar Ipoh...niat nak pi ke Museum Yasmin Ahmad di Kong Heng...sempat singgah kat area Plan B tu untuk ambil gambar...cantik gak diorang deko kat sini, cool abes...cuma ramai sangat orang masa ni, rimas juga la...jangan tertipu dengan gambar yang tak nampak orang tu...
then kami ke Museum Yasmin Ahmad...layan la lepak sini kejap...kecik je museum ni rupanya tapi banyak la tayang iklan dan cerita oleh Yasmin Ahmad...sebab dalam ni aircond dan ada bean bag, syiok juga la kita melepak dalam ni...
lepas selesai lepak di museum, kitorang layan ais kepal di Plan B tu...haaa viral benor la ais kepal ni sampai aku teringin nak makan..sekali rasa, takde la sedap mana...manissss weh!takat ais yang dikepal dan dicampurkan dengan sirap manis ikut perisa kita nakkk...gitu je laaa...
dannn lepas tu kami pergi lunch di Greentown Dim Sum lagi...diorang semua cakap tak puas makan semalam sebab malu dengan Ab dan Scott...aku macam what??tapi sib baik aku pun suka makan dimsum kat situ, so aku redho pasrah...hahaha...tapi iye juga diorang malu, baru perasan masa makan semalam takde pun ambil gambar...aku ni ye la, busy layan Scott Oppa. Eh.
setel lunch, kami pun berpisah dengan Sue...meneruskan perjalanan pulang...aku ngantuk gilaaa...so Irma yang drive balik tu...sekali punya syok tido, tetiba aku terjaga, kitorang dah kat dalam Tanjung Malim!terkejut aku tauuu...dah kenapa menyinggah ni...sekali diorang cakap aku ngigau sebut Yik Mun masa tidooo...ceyyyy rupanya memasing duk teringat keenakan chicken chop hainan kat situuu...hahaha...layan je laaa....
lepas abes makan, kami pun menuju balik ke Putrajayaa...hehehe masa trip ni aku ingat lagi Asie baru balik kursus sebulan di China...hidup penuh kesunyian katanya sebab tak kenal ramai orang, duk plak kat China tu area tak bape nak leh explore beriya...faktor takde geng pun buatkan diri tak berani explore kot...pastu dia takde access kepada social media...memang kesunyian betul la dia...terusss balik tu dia excited gila nak mencari jodoh....kawan-kawan tak terkata apa dah masa ni tengok keagresifan dia...almaklum memasing lepas dah berusia ni, dah malas nak pikir pasal jodoh...tetibaaa dia bangkit kan balik isu ni, dan-dan terpikir-pikir la juga kita walaupun dah lama tak pikir...hahahaha!ppfffftttt!so doa-doa laaa, sekarang buat trip raikan cinta orang, sok-sok mana tauuu kawan-kawan plak buat trip untuk raikan cinta kita...ecewah...hahaha...

1 comment:

1. Itinerary 4d 3n, MEDAN LAKE TOBA ~ KOLAM ABADI TOUR
    ----------------------------------------
    Day 1: kualanam - lake toba ( L,D )
    # pick-up kualanamu airport
    # continue the trip to lake toba
    # lunch
    # visiting the typical souvenir shop of pematang Siantar Made from mashed Beans
    # continue the trip to parapat
    # dinner & check-in hotel

Day 2: parapat - Samosir - Berastagi ( B,L,D )
    # breakfast at the hotel
    # continue the trip to Fery boat
    # samosir tour
    Back to Parapat and lunch
    # continue the trip to berastagi and enjoy the beauty of lake toba from the bas
    # view of Tanjung unta
    # beautiful scenery of simarjarunjung hill
    # eat fried banana and drink ginger tea ( pay for yourself )
    See the view of sipiso-piso waterfall
    # continue the trip to berastagi
    # fruit market
    # dinner & check-in

Day 3: Berastagi - kolam abadi ( B,L,D )
    # breakfast at the hotel
    # continue on to kolam abadi ( pay 80k/person, yourself )
    # shower-bath inkolam abadi
    # lunch at kolam abadi
    # rafting to the siteroh-teroh waterfall
    # dinner and return to the hotel

Day 4: Medan city tour - kualanamu airport ( B )
    # breakfast at the hotel and check-out
    # shopping souvenir, telekung and batik
    # transfer to the airport for your flight home .... END OF SERVICE

Include:
    Hotel and breakfast, lunch 3x, dinner 3x, transport, Fery boat to Samosir island, entrance fee to object wisata, parking, highway

Ekslude:
    Optional programs, topping driver and tour guide