Monday, September 4, 2017

Pondok Restaurant & Cafe, Bangi Avenue

masa Ahad, 27 Ogos yang lepas, adik ipar aku konvo...sebab kami semua baru balik dari Perak dan diorang plak malam tu naik flight nak honeymoon ke Jepun, so kita plan early dinner untuk dia...asal nak pergi kat Third Chapter Cafe jer sebab nak dekat kan...sekali tutup pulaaa....adik aku dah suggest layan The Grato je tapi aku rasa tak best, so aku pusing jap area Bangi Avenue dan ternampak kedai makan baru tak pernah terjah lagi iaitu Pndok Restaurant & Cafe...haaa apa lagi terus roger yang lain untuk ke sini...
cantik juga dekorasi restoran ni, especially belah luar dia...belah dalam macam biasa je la...so sebab kan masih awal, so kami decided untuk duduk di belah luar jer...tapi kalo malam pun ok jer, sebab ada lampu...so takde gelap pun...
sebelum pape, ayuh layan menu di sini dulu...standard la menu dia...ada western food, ada malay food segala jenis lauk-pauk, nasi goreng dan mee ada gak kat sini...so takde la special mana menu dia, standard restoran biasa la kat Malaysia nih...hehehe..
lepas semua dah sampai dan order, kita buat small celebration untuk adik ipar aku...anim beli kek aiskrim dan buat print-print sikit cacak atas kek...apa namanya tu, cake poppers eh...hahaha so kek sempena besday, konvo dannn nakpi honeymoon...saje je kan seronok-seronok sikit...tapi sekarang ni dah kena nyala lilin patblas kali tau, sebabnya anak buah aku yang sorang tu suka sangat tiup lilin!hahaha asal tiup dia nak nyala balik, tiup, nyala balik...hahaha pasrah!
kat bawah ni antara menu yang diorder...ada nasi lemak, nasi goreng, sup ekor, lamb chop, chicken chop...dan semua makanan ni ok la sedap pada aku...takde la sedap gila, tapi ok just nice...abah aku pun macam suka sebab seminggu kemudian tanya nak makan mana, dia cakap jom la pi pondok tu...hahaha...pasrah!
total makan malam tu adalam RM150 sahaja...ok la kan untuk 10 orang...aku dengan abang aku yang payung...hahaha makngah dah sengkek baru balik merayap, so paksa abang aku bayar half!hahaha...dan malam tu adik aku bergerak ke Jepun dengan jayanya pastu buat aku stress tengok gambo dia makan king crab kat sanaaa...huwaaaa...rindu king crab koreaaaa.....

No comments:

Post a Comment