Friday, January 26, 2018

Dash Box Hotel, Cyberjaya

Sambungan dari: Family Getaway in Kualalala Lumpur: E&O Residences & Dolly Dimsum, Kuala Lumpur

percutian hujung tahun diteruskan lagi ke Cyberjayaaa!hahaha dekat jerrr...tapi sebab aku teringin gila nak duk kat hotel yang viral ni...so aku ajak Anim lepak sini, sekali bawa anak buah aku berjalan...first time la nih bawa Zara bercuti dengan kami, nasib baik mama dan papa dia izinkan...hehehe so hari Rabu tu, lepas Zohor kami gerak ke Cyberjaya...aku dengan Anim, Zara, mak dan Qaiser...sampai di Dash Box Hotel, Cyberjaya pada jam hampir 2.30 petang...excited gila aku nampak hotel ni, sebab cantik!
sampai je aku terus ke reception untuk uruskan check in...aku dah book hotel ni thru Agoda...harga bilik Garden View Twin Studio dalam RM250 tapi aku tolak points Agoda aku so bayar dalam RM150 jer...adik aku yang suh ambil studio ni, dia cakap kalo ambil Twin Room nanti kecik sangat...duk dalam kontena...
kalo nak walk in pun boleh kat sini cumanya benda tengah viral kan, takut penuh je la nanti...so better la booking awal...ni pun masa aku nak book manjang je penuh on weekend...nasib baik dapat cuti weekdays ni, tu dapat juga merasa duduk sini tu...
dekat area reception ni, dia ada merchandise store, ada gym dan juga discussion room!haaa pastu ada maskot Dash Box Hotel ini iaitu seekor arnab warna hijau yang duk pakai earphone...cool gila dalam bilik pun ada patung maskot ni...comel!belakang maskot besar tuuu la pool yang menarik dan menggoda tu...sebab tengok pool tu la aku rasa nak datang sini sambil bawa anak buah...sertaaa yang paling menarik adalah bentuk hotel diaaa...jom kita tengok!
dah setel check in, kita bawa kereta menuju ke bilik hotel kami...haaa tadaaaa menarikkan bentuk hotel dia?hehehe jatuh chenta tauuu tengok design diaaa...tu anak buah aku tu over sangat perangai...dia sibuk bawa beg tarik kemain besar!siap cakap ngan mama kena bawa semua kelengkapan sebab dia nak bercuti lama ngan Makngan dan Alam...hahaha layan ye laaa...
masuk je bilik, takde la besar sangat bilik diaaa...tapi ok laaa moden dan vibrant warna diaaa...seronok la budak kecik tu...ada sliding door dalam bilik, boleh keluar terus ke taman dan terussss ke pool...dapat bilik tak ngam plak ngadap pool kan tapi ok jer, tak jauh punnn...
sempat la melawat pool kejap amik mood...tapi takleh mandi lagi sebab panas...budak dua tu dah tak sabar dahhh nak mandi kann...melompat-lompat nampak pool...Makngah pun sukaaa...tak sabar nak masuk pool petang nanti...hotel dia warna putih, garden kehijauan, langit membiruuu...memang nampak cantik sangat persekitaran hotel ni...bentuk hotel dia tu, mengingatkan aku pada Motel di NZ duluuu...rinduu...
dah pusing kawasan pool, then kita masuk semula bilik hotel...masa ni ya Ampun anak buah den hyper!taknak duduk langsung...sorang duk main lampu bilik, sorang duk bising sana-sini...hahahaha adoi poning kepala...hahaha...mak aku pun dah tak senang duduk dah...plan nak rehat baring dan tido pun tergendala weh...
terus aku ajak mak aku keluar pi minum petang di Umai Cafe, Putrajaya...baru tenang sikit rasa...maybe bilik tu tak bape besar, duk ramai-ramai tu yang rasa pening kot...hahaha kitorang layan makan cekodok pisang dan cucur udang...suka plak anak buah aku makan kat sini...diam duak-dua duk makan...lepas dah makan kita jalan-jalan jap tepi tasik...nak naik basikal takde lagi plak...
bila perut dah kenyang barulah kita balik ke hotel dannnn mandi pool!yeay...best gila aku rasa pool ni untuk budak-budak...enjoy gila anak buah aku mandi kat sini...aku yang meneman ni pun seronok sebab dia tak dalam dan besarrr kawasan untuk budak-budak...kemain ke sana ke mari anak buah aku...seronok sangat memasing sampai nak suh naik pun payah ni...hahaha...
dekat maghrib tu kita pun masuk bilik...siap mandi semua, mama pun sampai untuk ambil mak aku dan Qaiser untuk balik...tinggal la aku dan adik aku bersama Zara...then malam tu kami keluar dinner di D'Pulze Shopping Centre...layan Mr Dakgalbi seround...yummy...kemain Zara macam kan dah besar sangat kannn bercuti dengan makcik-makcik...
lagi rasa besar bila makcik-makcik rosakkan anak buah dengan bawa dia pergi karaoke!hahaha dah tu kan, budak tu kemainnn kauuu...sakan dia nyanyi bila Alam dia pilihkan lagu yang dia tau...paling takleh blah siap panjat kerusi tau...hahaha lagi satu, dia duk cakap 'Come on everybody'...sebelum nyanyi...adoi pengaruh televisyen sungguh laaa budak nih...
lepas karaoke, Zara lapar...so tapaukan kek untuk diaaa...sampai bilik dia makan kek, minum susu, then terusss pengsan...terkejut gak sebab selalu dia punya payah nak tido...hehehe penat sangat la tu kannn...
lesak gilaaa budak kecik ni tido...berapa kali ntah dia sepak Makngah malam tu!hahaha adoilaaa...bertabah je laaa Makngah...sejuk aku tido malam tu sebab selimut dia conquer weh...pasrah je laa aku, dah la aircond tu straight ke arah aku...
esoknya bangun, kita jalan kaki menuju ke arah cafe...nampak pool pun memanggil-manggil...sabar...kita isi perut duluuu...masa jalan ni baru lalu area bilik kontena tuuu...cantik gak dari luar cuma mesti kecik sikit la kannn...
breakfast disediakan di Mya Kitchen & Cocktails...aku suka gila deko kafe dia ni, cantik gilaaa...leh pilih nak duk dalam atau luar...kita duk dalam la, lagi cantikkk...ala-ala koboi bar zaman dolu kala gituuu...masa kami sampai ni tak ramai lagi orang...
breakfast kat sini ala carte...leh order apa saja yang kita nak dari menu yang ada tu...dan lagi best, boleh order berapa banyak pun yang kita nak...kira dia macam semi buffet laaaa...makan selagi boleh!menarikkan...tapi nasib baik la masa pergi ni aku acah-acah diet, makanya makan sikit je laaa...hehehe...
aku layan earl grey tea dan big breakfast...tak tambah lain pun, makan tu jer...hahaha baik sangat kan akuuu...rugi plak rasa...Adik aku layan mie ayam dan pancake, Zara makan roti canai...nyummeh!semua makanan dia sedap laaa...aku suka!
dah abes makan, Zara bising dahh nak mandi pool...makcik-makcik nak tido pun taklehh...memula Alam dia teman, 15 minit je weh...dah makcik dia bising kat aku yang tengah selubung dalam selimut...bising dia suh aku plak teman Zara sebab dia nak tido...cehhh...so aku la meneman anak buah sampai sejam lebih kauuu dia berendam...kemain kau kan...kalo ngan Makngah boleh la gitu siap leh naik gelongsor lagi...kalo ngan Alam kau, cepat jer dia suh naik pastu itu takleh, ini takleh...hahaha...
habis mandi pool, terus siap-siap untuk check out dahhh...awal gak kami check out, tapi adik aku ajak balik awal sebabnya dah takleh nak tido dah kat hotel sebab Zara duk main sana sini...haaa masuk je kereta, terus lolappp si Zara kepenatan...hehehe...bagus juga la balik awal pun sebabnyaaaa malam nanti Makngah ada next plan pulaaa...yezzaaa bersambung-sambung aktiviti aku kannn...weehuuuu!

8 comments:

  1. Replies
    1. tu la aku pun pi weekdays je ni...tp kan cuba ko call or walk in je, sebab ari aku duk tu, ada je orang walk in, then malam tu aku perasan banyak je bilik kosong kiri kanan aku...sedangkan dalam Agoda aku book tu cakap bilik dah takde...fully booked katanyaa...

      Delete
  2. Teringin jugak nk kesini walaupun dekat jer dengan rumah. Pool dia nampak besar betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la, dekat je ngan umah tapi sebab nampak menarik, tu gigih pergi gak tu...hehehe menarik pool dia untuk budak-budak...

      Delete
  3. seronok dan rasa puas bila tgk anak2 sedara happy kannn... sama jgk kite, kalo balik Kuching..bawak anak sedara jenjalan mall jer pun dorang dah happy giler..ni kan plak mandi kolam tido situ..mmg memasing hypreactive..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe haah seronok je lg yg dah besar tu seronok bawak jalan sbb dia dah paham...hehe

      Delete
  4. nampak menarik
    suka tengok reka bentuk hotel nih
    nampak unik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn...memang menarik dan tertarikk..hehe

      Delete