Monday, January 1, 2018

Good Bye 2017, Welcome 2018

Assalamualaikum dan Selamat Menyambut Tahun Baru 2018!Ya Allah cepat sangat sangat sangat masa berlalu ni...aku rasa 2017 ni macam takde buat apa pun, tup tup tup dah masuk 2018...huhuhu...ok la dalam rasa tak buat apa tu kan, aku rasa penuh gak la aktiviti aku dalam tahun 2017 ni...walaupun aktiviti travel ke luar negara semakin lama semakin sendu, tapi ada banyak plak aktiviti lain yang dibuat termasuklah travel dalam negara, pergi running, pergi hiking dan adik bongsu aku kawin!hehehe macam tahun-tahun lepas, jom kita recap apa yang berlaku pada tahun 2017...cumanya kali ni recap by activity, bukan mengikut bulan kejadian ye...


Travel ke Dalam dan Luar Negara













*********************************************************************************

Running
untuk aktiviti larian pada tahun 2017 ni pula, aku dapat kumpul 14 medal dahhh...patutnya 15 medal, tapi satu medal dah mana dah si Sue letakkan...dah tak jumpaaa...hehehe...semua medal diperolehi melalui larian virtual dan real event gitu...cerita details mengenai aktiviti larian adalah di Aku Berlari bagi Setengah Tahun 2017 dannn Aku Berlari bagi Separuh Tahun Terakhir 2017...

*********************************************************************************


Hiking








*********************************************************************************


Peribadi
selepas #teammerisikuntukashu pada pertengahan Disember 2016, akhirnya pada Februari 2017 adik lelaki bongsu aku selamat bertunang...memang cepat gila semua berlaku...macam tak percaya je, semua dah selesai...lepas dah tunang, tak lama tu nikah pada penghujung April dan kenduri pada Mei...hahaha ko bayang tak betapa pantas dan tuntas semua terjadi...haish kalo dah jodoh kan...
4 Februari - Adik Tunang di Melaka
28 April - Adik Nikah di Melaka
29 April - Adik Sanding di Melaka
6 Mei - Adik Sanding di Nilai
tahun ni juga menyaksikan berapa banyak kalo entah aku ke Hospital Selayang sebab bawa mak follow up...nervous gilaaa since bulan Feb sampai sekarang dah ok sikit....huhuhu...masa Feb tu memang rasa down gila aku weh sebab ko pergi jumpa doctor without any expectation dan study pape, so bila ko seolah diberi penerangan macam kena tolak ke dinding tu kan, feeling diaaa sangat menyakitkan...lepas tu baru aku start study dan study pasal sakit mak aku....leh lawan cakap dengan doctor, baru lebih tenang dan selesa...huhuhu...selain mak, ramai plak sedara mara dan kawan-kawan lain yang sakit, so memang tahun 2017 ni memang banyak kali gila aku melawat hospital ni...moga 2018 ni, dijauhkannn lah kami semua dari ke hospital, kecuali kalo bersalin laa...tu harus diraikan...hehehe
dan untuk tahun 2017 ni plak, ada banyakkkk sangat benda berkaitan peribadi yang berlaku yang buat aku banyak fikir...sampai sakit kepala pun ada...but end up, aku belajar to ignore, belajar untuk tidak terlaluuuu ambil peduli semua benda...i just learned that people wont appreciate us as much as we do, so IDGAF...gitu...bunyi macam kasar, but ada masanya kita kena jadi selfish...thanks kat kawan baik Liverpool yang tak habis-habis ingatkan aku yang its time for me to be selfish...stop being too concern dan jangan overthinking...dan lesson learned paling best tahun 2017 adalah dari Dzulichan - kalo suka kat someone, Jangan gelojoh!Jangan tunjuk harta!Jangan cari gaduh or tunjuk ego!hahahaha 😜

Ok korang semuaaa....Selamat Tahun Baru 2018!Semoga semua kita dirahmati dan dilindungi Ilahi...semoga semua yang baik-baik menanti kita pada tahun 2018 ini...Amin....

10 comments:

  1. Pergh padat betul aktiviti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh mengisi masa lapang yang dah jarang travel ni enmie...hehuuu

      Delete
  2. Dayah,

    semalam I nampak U naik turun tangga dekat Presint 15. nak tegur, tapi tetiba malu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa yeke...hahaha tegur la lain kali...ingt nakpi gak ptg ni, tp mmber ajak berjimba plak...hehe tak dapat la pi...

      Delete
  3. Selamat Tahun Baru Wander Lust DJ.

    Tahniah. Blog Wander Lust DJ termasuk dalam top 55 blog travel Malaysia 2017 di https://rahsiamelancong.blogspot.com/2018/01/travel-blog.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeke..tq tq hahaha alahai blog sendu ni pun masuk list ke? 😂

      Delete
    2. X de sendunya kalau dah ranking no.7.

      Mohon update blog list blog Wander Lust DJ dengan blog Rahsia Melancong . Saya dah masukkan blog Wander Lust DJ dalam list saya.

      Delete
  4. Junurnya aku lupa nak buat entry penutup 2017! HaHaHa!!! Nampak tak nampak tak??? 😂

    ReplyDelete