Monday, February 12, 2018

Pavillion Steak & Grill, Bandar Baru Bangi

pertengahan bulan Januari aritu aku ambil cuti dan jumpa dengan Kak Lia di Mardi atas urusan nak polish paper aku...pagi tu sempat la aku ke Hospital Selayang ambil ubat mak, then baru aku ke Mardi...lama gak melepak kat bilik Kak Lia sambil diskus untuk improve kan paper aku ni...
setel diskus, Kak Lia cakap nak ambil barang kat Ain...so kitorang decided nak lunch bersama di Pavillion Steak & Grill...Kak Lia laa yang suggest ke sini...katanya western food dia not bad...so marilah kita beramai-ramai ke Sungai Ramal Dalam...besar kedai ni...
ok malas cerita panjang, jommm usha menuu...memang banyak gila laaa menu western dia kan...selalu kedai gini buka malam kan...was-was gak aku ada ke siang-siang ni western...sekali memang ada kauu...hehehe pastu dia ada nasi arab jugak...aku teringin nak rasa nasi arab dia, tapi last sekali semuaaa order western!
masa kitorang datang ni takde orang sangat pun...so memang tengah rancak bersembang tu makanan pun sampai...Kak Lia order Golden Crispy Chicken Chop (RM11)...besar gilaaa ayam dia weh...sedap gak laa ayam dia, fresh dan rangup...sos dia pun sedap boleh tahan...then Ain order Lamb Chop (RM16.90) pun ok la...besar juga portion daging lamb dia ni...sos dia sama je ngan ayam tadi tuuu...layann...mengah si Ain nak abeskan...dan aku order Kambing Bakar Pavillion (RM18.90) yang penuh dengan kambing dan tulang...tak sure aku part mana ni tapi sedap gak la...banyak gila kepingan kambing dia weh...memang puas hati makan lah...
masa makan-makan tu aku duk ambil gambar, then Kak Lia citer, masa dia makan ngan aku kat Eid Restauran baru ni, dia upload gambar kitorang kat Instagram, tetiba ada jiran lama dia komen cakap kenal aku, blogger...then Ain pun buka cerita adik dia selalu baca blog aku jugak...haaa pastu sibuk la diorang berdua ni kecoh-kecoh konon kawan ngan blogger femes!hahaha cesss...pastu sibuk la suh ambil gambar, nak kasi masuk dalam blog ni...haaa demi tak hampa kan rakan-rakan, aku masukkan gambar kami kat kedai ni dalam blog...hahahaha...

10 comments: