Friday, March 23, 2018

Restoran Cik Tri Sahara Kambing Bakar, Setia Alam

ada satu hari Ahad tu aku ada dietitian talk di Subang...so aku ajak laa Ab dan Mrs lepak lepas tu...plan nya nak makan lunch bersama je....so kami bertiga berkumpul di USJ...then naik satu kereta je, kami menuju ke Setia Alam untuk makan kambing bakar di Restoran Cik Tri Sahara Kambing Bakar...memang tak reti sangat area Setia Alam ni, so kita Waze sajer...aku tak sure betul ke tak, tapi katanya kedai lama dia yang Warung Kambing Bakar Sahara di Jalan Kasim, Meru tu...sampai je memang penuh la orang kann...nasib baik ada tempat duduk lagi...
dah duduk tu, kita usha la menu...dah upgrade dahd ari kedai dulu...cantik dah kedai dan menunyaaa...selesa la kan...so selain dari set kambing bakar, ada gak laa set nasi dengan lauk lain macam ayam goreng, sup ekor, kari kambing, kari ayam, sup ayam dan macam-macam lagi...then ada laa segala macam penyet kat sini...ayam penyet, itik penyet, keli penyet...dann nasi lomak pun ada kat sini...
malas cerita panjang, meh tengok apa kami order...aku tak ingat laa apa minuman budak-budak ni order sebab aku minum air kosong je masa ni...almaklum, baru lepas dengar dietitian talk kan...so gigih la aku menahan sabar dan nafsu ketika ini...kita tengok sampai bila mampu kan...kahkahkah...
tak lama menanti sampai laaa makanan kami!Ab ambil Set Kambing Bakar Sahara (RM14.50) dan aku pula ambil ala carte Kambing Bakar Sahara (RM12.50) je...konon diet, so curi nasi Ab dan Mrs sikit...hahaha...sedap gilaaaa kambing dia wehh...kicap cili tuuu marvelous!sedap dan pedas...Mrs plak layan Set Nasi Ayam Penyet (RM9.00)...pun sedappp lagi sambal dia tu...marvelous!nyummeh...
lepas dah kenyang makan tengahari, kami pun cari Petronas untuk solat Zohor...lepas solat tu, nampak A&W pulak...dah panas terik ni, memasing teringin nak minum root beer float plak...haish menggoda sungguh la kan...suh Ab pi turun beli dengan ingatan, beli satuuu jer!aku diet!ambil straw je tiga kita kongsi...hahaha...sekali minum je, nyesal sebab beli satu...sebabnya sorang sedut, dah ko takleh nak sedut banyak dah...hahaha pasrah je laaa...diet katanyaaa kan...hahaha...haaa janji tadi lunch je kan, nak kemana plak kita ni?tungguu...dasar kesekian, mana leh setakat satu kedai je melepak kalo berjumpa nih...huhuhu...

No comments:

Post a Comment