Monday, June 12, 2017

Deli Cafe & Raintown Borther Western Cafe di Kamunting, Perak

seminggu sebelum puasa hari tu aku kena outstation ke Kamunting, Taiping...mati akal gak la nak drive sorang-sorang, melanguk sorang-sorang kat Kamunting tu kan...hahaha...tapi biar pun keseorangan, tetap kena makan kan...harus usha gak tempat makan best kat Kamunting tu...hahaha stay kat SSL Traders Hotel, Kamunting memang senang la nak cari makan...
sebabkan segan nakpi makan kedai nasi-nasi ni sebab mesti ramai family kan...hahaha so aku pilih kafe-kafe hipstur je laaa...malam pertama aku ke Deli Cafe yang agak famous di Kamunting ni...aku takde laaa any expectation kan, sebab nak makan western food kat Kamunting, aku tak berharap sedap sangat la kan...hahaha...tapi cantik juga la cafe dia ni...dan ramai juga orang...
usha menu, amboi banyak juga menu diaaa...sampai rambang mata nak pilih...last-last aku suh adik tu je suggest...dia suggest aku ambil antara menu famous di sini iaitu Chicken Chop + Sausage + Meatball Cheesy + Softd Drinks (RM16.90)...amboi murahnyaaaa harga diaa...hahaha kagum aku tauuu...hahahaha....
haa dah cakap takde any expectation kan...so sampai makanan, kita ambil gambar dan makannn...tapi sekali, eh sedapnya chicken chop dia....kuah, cheese smua sedap!ayam dia tu, juicy gila dan rasa freshhh...sedappp...portion pun besar gilaa...mengah gak aku nak abes kan weh...hahaha tapi sedappp!i loike...hahaha pandang rendah lagi kannn....hahaha...
dah kenyang, balik bilik malam tu terpaksa bersengkang mata nak study dokumen untuk esoknyaaa...hehuuu dah la lampu bilik malap...hahaha gigih tau abeskan juga baca semua walaupun tak masuk sangat pun apa yang baca...hahahaha...
dan esoknya bila dah setel kerja di Kamunting, petang tu sempat aku ke Taiping kejap...singgah ke Antong Coffee Mill membeli kopi yang dipesan oleh kawan-kawan...dan kemudian layan perasaan sambil makan McD di Taiping Lake Garden...tempat wajib okay kalo ke Taiping ni...hehehe...tak pernah tak cantikkk...
dan malamnya aku nak dinner di Deli Cafe lagi, sekali tutup daaa...hujan dah la lebat gila malam tu...so akhir sekali aku ke Raintown Brother Western Cafe...ramai gak orang malam tu walaupun hujan lebat...selamba je laaa...hahaha...
usha menu kat sini memang lagi banyak la kan dari Deli Cafe...
aku order Spaghetti Aglio Olio Lamb (RM10.90)...nak nanges tengok harga diaa...hahaha besar juga portion dia weh...hahaha cuma lamb tu kering sikit laaa...spahetti tu ok la, takde la sedap sangat tapi kenyang laa...Alhamdulillahhh...hehehe...overall boleh tahan juga western food di Kamunting ni yer!hahahaha...

2 comments:

  1. wow mmg cantik nampak taman tasik taiping tu..bilalah boleh sampai
    makanan2 pun nampak menarik
    dah masukkan blog uols dalam my reading list
    kalau rajin mehlah jenguk blog iols hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe mmg cantik lake garden sana...yezza cubalah...tqq

      Delete